В днешно време е невероятно трудно за един нов бранд да се наложи на пазара. Конкуренцията във всяка сфера е жестока и се ожесточава още повече с всеки изминал ден и въпреки че технологиите дават възможност на всеки да достигне до много хора, докато си стои вкъщи, тук ключовият момент е не “технологии”, а “на всеки”. По друг начин казано, всички разполагат с нужните инструменти, но успешните са тези, които ги използват най-добре.

Успехът на една нова компания неминуемо минава през това тя да стане разпознаваема. Но как се изгражда бранд, който насочва вниманието на хиляди потребители към себе си всеки месец и то без значителни маркетингови инвестиции?

Ето какъв е отговорът според Inc.

1. Създавайте експертно съдържание

Съдържанието е цар. Можете да го създадете сами или да предоставите платформа, която насърчава потребителите да допринасят за съдържанието ви като част от вашия бизнес модел. То е двигател на един бранд, тъй като ангажира клиентите.

Пет съвета как малките компании да се възползват от новите технологии Технологичното развитие прави много решения все по-подходящи и достъпни за малките и средните предприятия
Освен това Google и другите търсачки индексират и приоритизират страници със солидно количество съдържание, така че наличието на такова дава сериозен тласък за SEO оптимизация на уебсайтовете и увеличава трафика с течение на времето.

2. Споделяйте съдържание, за да увеличите броя на кръстосаните линкове

Кръстосаните линкове са жизненоважни за SEO оптимизацията. Колкото повече реномирани интернет страници публикуват връзки към вашия уебсайт (или негови подстраници), толкова по-високо ще се класирате в търсачките. А колкото по-висок е рангът ви там, толкова повече органични посетители ще получавате.

Каквото и да правите или да предоставяте като част от бизнеса си, ако се позиционирате като експерт в областта си, само ще спечелите. Станете източник на знания и прозрения за медиите, участвайте в подкастове, пишете статии за други сайтове. Като цяло правете всичко, което извежда името ви в мрежата. Тази стратегия със сигурност ще помогне за изграждането на вашата марка.

Най-голямата рекламна агенция в света залага всичко на изкуствения интелектНовата платформа на WPP позволява рекламните кампании бързо да се адаптират за различни държави, градове и канали
3. Станете видеозвезда

Съдържанието не се състои само от текстове. YouTube вече е втората по големина търсачка в света, веднага след Google, а видеосъдържанието подчертава вашата експертиза.

Освен това то се споделя повече и води до трафик към вашия уебсайт, който в един момент може да се превърне в покупки на продукти. Не забравяйте да включите ключови думи в заглавията и описанията на видеоклиповете си, а в техния край - информация за това къде потребителят може да научи повече за вашата компания.

Препобликувайте видеоклиповете си в социалните медии и ги вграждайте в уебсайта си, за да подсилите допълнително експертното си лице.

4. Изграждайте взаимоотношения и по имейл

Въпреки че в наши дни почти всяка пощенска кутия е претъпкана със спам, когато някой ви даде своя имейл адрес, той по същество ви дава разрешение да се свързвате с него през този канал. Макар че същият принцип важи и за социалните медии, електронната поща все пак е уникална, по-достъпна форма за създаване на връзки.

Три стратегии за директни продажби през социалните медии За да бъде изградена възможно най-добрата стратегия за социална търговия за един бизнес, трябва да се имат предвид редица фактори
Докато социалните медии могат да бъдат сравнение с един огромен площад, на който хората може да се срещнат, но може и да не се, то електронната поща е като да закачите листовка на входната врата на някого и да се надявате, че той ще я види. Затова създайте лесни начини за записване за вашия фирмен бюлетин например. Свържете се с други хора в LinkedIn, където повечето профили включват имейл адреси, и се фокусирайте върху изграждането на списък с контакти с висока стойност, които използват експертно съдържание, за да се свържат с аудитория, подобна на вашата.

Има много безплатни или евтини инструменти, които могат да ви помогнат да започнете. Пример за такива са Mailchimp и Constant Contact.

5. Измервайте темповете си на развитие

Единственият начин да оцените напредъка си е да го измерите. Използвайте Google Analytics, за да проследявате най-важните си показатели като брой посетители, целеви страници, коефициенти на конверсия за бюлетина и покупките и т.н. Използвайте безплатни инструменти като тези, предоставяни от Moz и Similarweb например, за да сравните своето представяне с това на конкуренцията.

Свържете показателите си от социалните медии и маркетинговата дейност по начин, който да предоставя цялостна картина на бизнеса, но не прекарвайте твърде много време в събиране на данни. Колкото по-лесен е анализът (разбира се, не за сметка на качеството), толкова по-бързо ще получите информация за това как се справяте.

Бизнес AI – те не са като другите чатботовеЕлица Стоилова от Umni.bg разказва защо от чатбот до чатбот има разлика от небето до земята
6. Тествайте, тествайте, тествайте

Google наскоро представи чудесен инструмент, наречен Optimize, който позволява на предприемачите бързо да извършват тестове на своите интернет страници или подстраници.

Чрез подобни тестове можете да получите представа за това какво работи и какво не в зависимост от това какво се опитвате да постигнете. Проследете какво носи най-много регистрации за бюлетина ви (ако имате такъв) или кой ценови модел, представен във вашата страница, осигурява най-големи приходи.

Провеждането на тестове трябва да бъде регулярна дейност, а резултатите от тях могат да бъдат въведени в различни платформи за анализ на данни, за да достигнете до важни прозрения за развитието на вашия бизнес.