От висотата на своя респектиращ над 30-годишен лидерски опит, Джим Шлексър споделя, че винаги е бил приятелски настроен към своите конкуренти.

„Често се обаждах и разговарях с управляващи директори от моето обкръжение, независимо дали по протокол или извън него. И това е практика, която бих насърчил всеки бизнес лидер да използва в своята работа.“, споделя пред Inc.com главният изпълнителен директор и управляващ партньор в THE CEO PROJECT.

Никой няма да ви „открадне хляба“ - има много повече какво да спечелите, отколкото да загубите тъкмо благодарение на откровените разговори с вашите конкуренти, допълва той и дава 5 изпитани стратегии.

Получете информация

Имате представа за законите на Вселената и как работи вашият бизнес, и сте разработили съответната стратегия, която да ви впише в глобалния пейзаж.

Вашият конкурент е направил същото. Едно обаче е сигурно – той гледа на Вселената по друг начин, което го кара да взема различни решения.

Ако не разбирате как или защо вашият конкурент прави своите избори, може да допуснете непредвидени грешки в бизнеса си.

С други думи - колкото повече знаете за начина, по който вашият конкурент гледа на света и разсъждава, толкова по-добри решения можете да взимате самите вие.

Как да изпъкнете пред компании, за които уменията са по-важни от дипломитеКомпаниите променят подхода си при наемане, като се фокусират повече върху уменията, а не върху образованието или предишен трудов опит

Дай, за да получиш

Когато хората общуват с конкурентите си, те често смятат, че играта е да дадат възможно най-малко информация, а същевременно да получат колкото се може повече. Това със сигурност е един от възможните начини, но изграждането на здрави отношения с конкуренцията без споделяне, не е дългосрочно работеща стратегия.

Не се тревожете да бъдете прозрачни за своя бизнес, когато общувате с конкурентите си. Но и не поднасяйте на тепсия най-ценните си стратегии.

Първото, което е нужно да направите, е да споделяте. Защо? Заради Закона за реципрочността. Като поемате водеща роля в споделянето на информация, изграждате доверие и създавате чувството за ангажимент и необходимост да ви върнат услугата. Давайки, получавате нещо обратно.

Въпреки че може да се опитате да играете играта, давайки на конкурентите си само маловажна според вас информация, никога не се знае. Тъй като вашият конкурент вижда света по различен начин, може неволно да му предложите нещо ценно, за което изобщо не предполагате. И в това няма нищо лошо. Грешка е да вярвате, че вашият стратегически план е толкова таен, че ако някой го научи, ще изпаднете от бизнеса.

Битка на милиардери: Кой ще победи в конкуренцията за индийския интернетДвама от най-богатите хора в света спорят за сателитния спектър в най-многолюдната страна

Всеки бизнес е уникален. Дори и да предадете своя стратегически план на конкуренцията, тя никога не би могла да се възползва от него така, както вие, поради характерните ви силни страни, свързани с вашия екип, възможности и клиенти.

Възможност за съвместна работа

Тъй като всеки бизнес е уникален, това също създава нови възможности – дори за сътрудничество между конкуренти. Може да има област от индустрията или неща, свързани с регулаторната среда, които да ви дадат шанс да работите заедно за обща цел, което да е от полза и за двете компании.

Разбира се, има етична граница, която не бива да прекрачвате, когато работите заедно. Но детайлните разговори с вашите конкуренти могат да посочат възможности за съвместна работа, за които при други обстоятелства никога не бихте узнали.

Пример от собствената ми кариера – в разговор с мои конкуренти, научих за малка продуктова линия, която те не смятаха за важна. Аз обаче видях как това може да бъде значително допълнение към моя бизнес. Дискутирайки тази възможност, в крайна сметка компанията се съгласи да ми продаде съответната продуктова линия, което никога нямаше да случи, ако не бях започнал да комуникирам с тях.

Франция иска да е №1 в изкуствения интелект, но конкуренцията е жестока Ще инвестираме като луди в обучението и научните изследвания, казва президентът Еманюел Макрон

Идентифициране на купувачи и продавачи

Най-очевидната причина да разговаряте с вашите конкуренти е да изградите такава взаимна връзка, че да бъдете първият, когото ще уведомят, ако решат да купуват или продават. След това, когато преговаряте за сделка, нещата ще бъдат по-лесни, защото вече се познавате и си имате доверие.

Всеки път, когато разговарях с някого от кръга на конкурентите си, им казвах: „Ако някога обмисляте продажба, обадете се първо на мен.“. Споделяйте това по приятелски и неагресивен начин - просто засаждайте семена.

Преосмисляне на конкуренцията

Не отлагайте момента и не се страхувайте да преосмислите конкуренцията. Вместо това мислете за конкурентите си като за източници на информация, потенциални партньори или дори потенциални продавачи или купувачи за вашия бизнес.

Така че, вдигнете телефона и се обадете на конкуренцията. А после може да звъннете и на майка си.

Джим Шлексър е главен изпълнителен директор и управляващ партньор в THE CEO PROJECT.

Той и неговият екип работят с над 100 изпълнителни директори на компании с висок растеж за решаването на проблемите, които те изпитват в своите бизнес модели, процеси и системи за достигане на по-високи нива на производителност.

С над 30-годишно лидерство в бизнес стратегиите, технологичния бизнес, подобряването на процесите, организационното развитие, сливанията и придобиванията, инженеринга, продажбите и маркетинга, Джим Шлексър споделя своя богат опит с водещи глобални организации и индустрии както в публичния, така и в частния сектор.