Китайската компания Great Wall Motor съобщава, че е представила официални отговори по антисубсидийното разследване на Европейската комисиям, насочено към произведени в Китай електрически превозни средства.

Производителят също така призовава за справедлива и отворена търговска среда, пише Reuters.

Напрежението между Китай и ЕС нараства, отчасти заради по-близките връзки на Пекин с Москва след руската инвазия в Украйна, докато блокът се стреми да намали зависимостта си от втората по големина икономика в света на фона на стремежа си за екологичен преход.

Високо напрежение: Електромобилите сблъскват челно Китай и ЕС Анализатори очакват контрамерки на разследването, насочено към субсидиите за китайските производители


"Нуждаем се от справедлива и отворена търговска среда", заявява президентът на автомобилния производител Му Фенг в профила си в социалната мрежа Weibo в понеделник. "Имаме увереността, че можем да спечелим надпреварата в световен мащаб."

По този начин Great Wall, който е предоставил отговорите си на Европейската комисия на 11 октомври, става първият автомобилен производител, който го е направил.

"Европа е един от ключовите стратегически пазари за Great Wall Motor", казва Му и добавя, че компанията има големи планове за региона, като е започнала работа по избор на място за завод, предвиждайки пълен капацитет от производство до продажби.

Great Wall Motor планира да изгради завод в Европа и Германия е един от кандидатите за него, съобщава през май германското издание Automobilwoche.

Брюксел започва разследването този месец, за да реши дали да въведе митнически бариери срещу това, което председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен нарича „поток от по-евтин китайски внос на електрически превозни средства, ползващ се от държавни субсидии“.

Светът иска евтини електромобили и това е проблем за големите производителиПо отношение на EV разликата между традиционните производители и по-новите конкуренти е огромна


ЕК проучва електромобилите, произведени както от китайски производители, така и от компании като Tesla, BMW и Renault в Китай.

Пекин вече се оплака от "много краткия" срок, който ЕС е определил за консултации по разследването, като заявява, че липсват адекватни доказателства за нарушения и то не е в съответствие с правилата на Световната търговска организация (СТО), припомня още информационната агенция.

Европейските производители на автомобили се надпреварват да настигнат китайските в производството на евтини електрически превозни средства, особено след като играчи като BYD, Xpeng и Nio се стремят да разширят дейността си в чужбина.

Great Wall Motor се нарежда на осмо място по отношение на продажбите на чисто електрически и хибридни автомобили в Китай през първите девет месеца на годината, сочат данни от индустрията.