Според компанията за пазарни проучвания Rho Motion продажбите на електрически превозни средства продължават да се засилват в световен мащаб, като в Китай през октомври са отчетени рекордни месечни продажби въпреки края на субсидиите, съобщава Reuters и дава контекст:

„През 2022 г. Китай прекрати 11-годишната схема за субсидиране на покупката на електрически превозни средства, но някои местни власти продължиха да предлагат помощи или данъчни отстъпки за привличане на инвестиции, както и субсидии за потребителите“.

Продажбите на електромобили в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, са се увеличили с 29% от началото на годината до септември. Световният пазар на електромобили отбелязва 34% ръст за същия период.

Колко струва употребяван електромобил? Стойността на електромобилите зависи до голяма степен от пробега на батерията и способността ѝ да се зарежда


А трябва да се има предвид, че според Rho Motion Китай навлиза в последните два месеца на годината, които са сезонно високи за продажбите на автомобили.

"Това, което е забележително в данните за октомври, е, че търсенето на електрически превозни средства в Китай продължава да достига рекордно високи стойности, въпреки че субсидиите бяха намалени. 2023 г. ще бъде още една знакова година за Китай по отношение на продажбите на електрически превозни средства", заявяват от компанията за пазарни проучвания.

Продажбите на електромобили са нараснали с 26% на европейските пазари, където намаляването на субсидиите е натежало върху търсенето. Пример за това е Германия, където субсидиите за бизнеса бяха премахнати през септември, посочват от Rho Motion и добавят:

"Субсидиите са важен фактор на германския пазар, тъй като почти две трети от регистрациите на леки автомобили са търговски“.

Tesla, Mercedes Benz и Volkswagen предупреждават, че високите лихвени проценти и потиснатият пазар в региона отблъскват клиентите.

Как китайският EV шик хвана западните автопроизводители „спящи зад волана“Китайските производители на електромобили заплашват 100-годишната хегемония на традиционни западни автомобилни марки. Как започна всичко и как ще продължи?


Продажбите на електромобили в Северна Америка са се увеличили със 78% досега през тази година.

"Северноамериканският пазар продължава да бъде силен и през 2023 г., като Tesla все още взима лъвския пай от търсенето, тъй като традиционните производители на автомобили смекчават амбициите си за увеличаване на производството", коментират от Rho Motion.

Все пак пазарният дял на Tesla се е понижил до най-ниското си ниво от около 50% през третото тримесечие въпреки намаляването на цените, според доклад на компанията за дилърски услуги Cox Automotive от октомври.