Девет месеца. Седем континента. Стотици пасажери на борда. И милиони други, които гледат онлайн на сушата.

Добре дошли на "Ultimate World Cruise" на Royal Caribbean, който отплава преди месец и неочаквано завладя въображението на интернет потребителите.

Този круиз не е първият по рода си – няколкомесечните морски пътешествия са неизменна част от круизите вече над 100 години (въпреки че този е по-дълъг от средното).

И не, корабът на Royal Caribbean, който организира пътуването, не е нов (всъщност е на повече от 20 години).

Но "Ultimate World Cruise" е едно от първите месечни пътешествия от известно време - такива не бяха на дневен ред след като Covid-19 промени индустрията през 2020 г.

Всъщност пътуването на Serenade of the Seas през 2023-2024 г. първоначално беше представено от президента на Royal Caribbean International Майкъл Бейли като начин за жадните за пътувания да "наваксат изгубеното време" след пандемията, пише CNN.

3-годишният круиз се провали, но на хоризонта има нов - за 3,5 годиниVilla Vie Residences потвърди покупката на кораб за 3,5-годишно пътешествие, планирано за май 2024 г.

Времето (круизът се проведе по празниците, когато много потребители на социалните медии имаха повече време да се включат) и случайността (на борда имаше инфлуенсъри от TikTok, които създадоха завладяващо съдържание), направиха така, че круизът се превърна в нещо, наречено от потребителката Бет Ан Флетчър "нередактирано риалити шоу, което никога не е трябвало да бъде такова".

Поглед от сушата

Съдържанието, свързано с деветмесечния круиз, събра около 253 милиона гледания в TikTok.

Пасажерите – както професионалисти, така и новаци в TikTok, стават знаменитости в социалните медии, тъй като правят обиколки на стаите - от големи каюти с балкон до по-малко завидни вътрешни без прозорци; те разказват за пътуването на кораба през коварния проход Дрейк; подробно описват възможностите за храна и напитки на борда и споделят трогателни лични истории, които са ги накарали да се отправят на пътешествие.

"Това са обикновени хора, които се впускат в огромно приключение", казва потребителят на TikTok Флетчър пред CNN. "Хората се интересуват от техните пътувания."

Флетчър не е на борда на Serenade of the Seas. Всъщност никога не е била на круизен кораб. Но през декември, само за няколко дни, се превръща от човек, който не знае почти нищо за круизите, в човек, който редовно пише за Ultimate World Cruise на своите 59 700 последователи в TikTok.

Най-големият круизен кораб в света акостира в МаямиСамо след две седмици той ще започне първата си година на круизи от горещата точка на Флорида до Карибите и частния остров на Royal Caribbean

Всичко започва, когато 39-годишната фотографка от Обединеното кралство попада на видеоклип в TikTok от пасажер на световния круиз.

Пътничката, Бруклин Швета, публикува, че се качва на кораба за девет месеца със сестра си и родителите си.

"Помислих си: "О, Боже, това ще бъде лудост", казва Флетчър. "Ако аз бях на круиз с родителите ми и сестра ми в продължение на девет месеца, един от тях щеше да бъде зад борда, разбирате ли какво имам предвид?"

Между любопитството и ужаса, Флетчър гледа всички видеоклипове на Бруклин. След това преминава към TikTok-а на сестрата на Бруклин – Мадисън.

Търси информация за кораба, знае всичко за маршрута (274 дни, над 60 държави, 150 спирки) и космическите разходи (ценовият диапазон е между 59 999 и 117 599 долара на човек, плюс данъци и такси).

Докато Флетчър се ангажира да стане експерт по круизи, други потребители на TikTok също обръщат внимание - сред тях е и американският TikToker ND.

"Преди това съм била на круиз на Carnival Cruise и Royal Caribbean", разказва потребителят пред CNN. ND настоява, че тези пътувания са ѝ харесали – дори е резервирала още един круиз за по-късно тази година, но просто не може да се справи с деветте месеца.

Всички искат круиз: Офертите за почивка на кораб ще стават все по-скъпиВ сравнение с 2019 г., преди пандемията да унищожи круизната индустрия, цените на билетите за декември са се повишили с 43%

Всяко добро риалити има завладяващ актьорски състав – на различна възраст, от различни сфери на живота, с различни гледни точки.

Отначало Флетчър е изненадана, че световният круиз предлага точно това – на борда на Ultimate World Cruise има не са само пенсионери, но и много млади TikTok-ъри, като 20-годишните Бруклин и Мадисън Швет.

"Хората имат предразсъдъци за круизите и аз имах такива – мислех, че повечето са по-възрастни, може би пенсионери или възрастни двойки, хора, които са финансово стабилни", казва Флетчър. "Всъщност това, което ни показва този круиз, е смесица от цял свят."

По-младите, по-опитни в социалните мрежи пътници са тези, които разпалват партито в TikTok.

Например 26-годишната южноафриканка Амике Остхуизен, която пътува със съпруга си и родителите си и публикува в профила си @amike_oosthuizen. Тя разказва пред CNN, че предишният ѝ опит на инфлуенсър я е накарал да разбере, че това пътуване ще бъде подходящо за TikTok.

Преценява, че круизът ще доведе до "голямо ангажиране към моите акаунти в социалните медии", казва тя и допълва: "Но честно казано, не мислех, че ще избухне толкова. Беше шок, но беше и невероятно."

365 метра, 250 800 тона: Пускат на вода най-големия круизен кораб в светаКогато отплава в Карибско море през януари 2024, Icon of the Seas ще побира 5 610 пътници и 2 350 души екипаж

Таткото на круиза

И ако един професионален инфлуенсър - с известна майка (Ренске Ламердинг участва в риалити шоуто "Истинските домакини от Претория"), намира това за сюрреалистично, представете си какво е за пътниците на борда, които са се превърнали в случайни сензации в TikTok.

67-годишният Джо Мартучи очаква, че круизът ще промени живота му – просто не предполага, че ще е точно по този начин.

Мартучи и съпругата му Одри резервират круиза, за да отпразнуват пенсионирането му. На борда обаче, той става TikTok потребител. В 20-секундния си първи клип Мартучи просто стои на палубата, облечен в хавайска риза, обръща се директно към децата си и се шегува, че харчи наследството им за пътуването.

"Това беше шега: "Ще похарчим всичките ви пари", казва той пред CNN. "Изпратих им го. Те казаха: "Татко, бихме искали да споделим това с нашите приятели. Можеш ли да го пуснеш в TikTok?"

На Мартучи му отнема известно време да изпълни тази молба ("Дълго време изписвах TikTok неправилно", казва той), но в крайна сметка качва видеото в платформата, като кръщава акаунта си @spendingourkidsmoney. Нередактираното видео без музика (относителна аномалия в TikTok) има 1,5 милиона гледания и събира още.

"Със съпругата ми не мислехме, че ще станем вайръл", казва Мартучи, който е наречен от потребителите на TikTok "таткото на круиза".

Животът като риалити

Някои членове на екипажа на Serenade of the Seas с охота разказват за преживяванията си на борда на кораба.

Например, певецът Хулиан Мендоса, известен още като @cooljul1, който публикува видеоклипове "ден от живота" на борда. Даниеле Салваторе Арбизи, известен още като @singing.sailor, пък печели ексклузивен коментар от норвежкия капитан Стиг Нилсен, който предлага съвети за наблюдение на китове на борда. Салваторе озвучава съветите му с музикалната тема на "Карибски пирати".

За феновете на TikTok, които следят събитията от сушата, появата на Нилсен е вълнуваща, но (засега) ветеранът мореплавател все още не е открил свой профил в TikTok.

Да видиш, преди да отплаваш: На презокеански круиз в метавселенатаКруизна компания създаде „първия в индустрията“ виртуален свят - Wonderverse

А Royal Caribbean Cruise Line е доста мълчалива по отношение на случайната вайръл популярност на техния световен круиз. Компанията отказва да коментира, като обяснява, че екипът е съсредоточен върху предстоящото пускане на Icon of the Seas.

Интервюираните TikTok-ъри заявиха, че са имали минимален или никакъв контакт с PR екипа на круизната линия, въпреки че на някои от тях е предложено безплатно посещение в ресторант.

Нови герои

Възможно е да се присъедините към Ultimate World Cruise на няколко места по време на пътуването - няма изискване да се запишете за цели девет месеца.

Научавайки за това, някои TikTok-ъри, които следват круиза от сушата, започват кампания за спонсори, които да платят билета им, като обещават, както в случая с американския TikTok инфлуенсър Марк Себастиан, да "предизвикат хаос" на борда.

Желанието на Себастиан е изпълнено от издателството Atria Books, подразделение на Simon & Schuster и той се качи на борда на Serenade of the Seas преди няколко седмици. Има слухове, че австралийски инфлуенсъри също ще се качат на кораба, когато той акостира там.

Да бъдеш вдъхновение за другите

Пасажерите на Serenade of the Seas казват, че са се сплотили, обединени от споделена любов към пътуването и общо приключение, което се случва веднъж в живота.

За соло пътешественичката Макуилямс сближаването с други на борда е едно от най-интересните преживявания. Тя се разбира добре с TikTok-ъри, но се радва да прекарва време и с други пътници, които не са в социалните мрежи.

Топ 9 задължителни преживявания за туристи през 2024 г.Компанията за луксозни пътешествия Virtuoso направи проучване сред 20 000 от своите консултанти за това кои са задължителните преживявания за 2024 г.

"Придобих огромно уважение към това какво означава да кажеш "пътуване за цял живот" за някой, който е на 75 години, в сравнение с мен на 54 години - това е различна перспектива", казва Макуилямс. "Така че всичко това не съм го очаквал или планирал - дори се притеснявах как ще общувам с различни демографски групи."

Тя очаква пътуването с нетърпение и казва, че живее в сбъдната мечта. Започва да пътува, когато съпругът й неочаквано си отива преди шест години.

"Неговото пожелание за мен беше: "Опирай се на семейството и приятелитем и пътувай по света - това ще бъде твоето спасение", казва Макуилямс. "Аз просто се вслушах и започнах да пътувам. И вярвам, че именно това ме е задържало тук."

Пътничката Анджи Линдерман, 38 години, също има емоционален път до качването на кораба. И двамата ѝ родители умират на 60-годишна възраст от рак. След това научава, че притежава гена BRCA, който увеличава риска от рак. "Знам, че идеята за пенсиониране и остаряване не е гаранция за никого от нас", казва Линдерман.

Тя има само около 100 последователи в TikTok, когато се качва на борда. Сега те са над 178 000. Въпросите и отговорите й в TikTok, в които разказва за загубата на родителите си и защо е резервирала пътуването, имат 1,6 милиона гледания.

@angielinderman Ultimate World Cruise Q&A or really FAQ since i dont know how to do a Q&A on here. Help! I tried to andwer as many as I could that I know a lot of people have, but let me kniw what else you want to know about what its like on @Royal Caribbean’s Ultiamte World Cruise. #RoyalCaribbean #crusing #explore #solotravler #worldCruise #UltimateWorldCruise #UWC #SerenadeOfTheSeas #cruise #travel #solofemaletraveler #cruiseship #cruisetok ♬ original sound - Angie

"Всички на борда са инвестирали много време и пари за това преживяване и се пазят от външни влияния, които да повлияят негативно на това преживяване", казва Линдерман.

И макар че онлайн жаждата за хаос по време на круиза не стихва, за много TikTok-ъри, които следят круиза, позитивността на борда е толкова привлекателна, колкото и потенциалната драма.

"Искаме да бъдем стимул, който да насърчи други хора да пътуват и да видят света.", допълват пасажерите на борда на Serenade of the Seas.