Дори и да не играете видеоигри, вероятно знаете, че това е огромен бизнес.

А ако обръщате внимание на медийната индустрия, може би знаете, че по някои показатели видеоигрите не отстъпват на Холивуд по приходи.

Въпреки това през последните години индустрията преживява истински труден период: Потреблението и продажбите са намалели, съкращенията са се увеличили и в скоро време не се очертава очевидно решение, пише Business Insider, позовавайки се на изследване на индустрията, направено от инвеститора и анализатор Матю Бол.

Продажбите на игри се увеличиха по време на пандемията, но през 2023 г. печалбата на индустрията в САЩ е спаднала с 2,3% спрямо предходната година.

Играта също намалява: През 2021 г. средностатистическият геймър е отделял 16,5 часа седмично за игри. Година по-късно този брой спада до 13 часа.

Междувременно делът на населението, което играе игри, също се е свил.

През 2022 г. индустрията е съкратила 8 500 работни места, а през 2023 г. - рекордните 10 500, съобщава Бол.

Този рекорд може лесно да бъде надминат през 2024 г., когато само през януари са били уволнени 6200 души.

Salesforce уволнява 700 служители, Microsoft - 9% от гейминг дивизията сиТова са поредните големи технологични компании, които съкращават персонала си от началото на 2024

Всичко това е малко нелогично. Ако познавате поне едно дете, знаете, че игрите и гейм културата са огромна индустрия, пише Business Insider.

И дори ако възрастните в живота ви не се определят като геймъри, има голяма вероятност поне някои от тях да извадят телефона си и да играят на някаква игра, когато им е скучно.

Така че защо игрите са в беда? Бол има няколко обяснения.

Първото е спадът след пандемията. Това е най-лесният за разбиране и донякъде най-обнадеждаващият аргумент, който индустрията може да изтъкне.

Възход след падение: Как Cyberpunk изгуби $300 млн., но се превърна в хит Приблизително три години след катастрофалния старт, видеоиграта с участието на Киану Рийвс вече е продадeна в над 25 милиона бройки

Игрите, както и много други онлайн дейности - особено електронната търговия - отбелязаха голям скок в първите дни на пандемията и сега се връщат към по-нормални темпове.

Междувремнно Apple взриви индустрията за мобилна реклама, а заедно с нея и игрите.

През 2021 г. компанията въведе нови правила за своите телефони, които направиха изключително трудно за създателите на приложения да проследяват поведението на потребителите, докато те се движат в мрежата.

Тази промяна оказа огромно влияние върху бизнеса с мобилна реклама - попитайте Meta, която заяви, че е загубила 10 млрд. долара приходи заради това.

Netflix обмисля начини за печалба от игрите в платформатаИдеите включват допълнително таксуване за някои заглавия, включване на реклами и възможност за покупки в играта

Това се отразява и на бизнеса с мобилни игри, тъй като разработчиците използват мобилни реклами, за да разпространяват своите приложения и да привличат играчите.

Сега рекламите за мобилни игри са по-скъпи и по-малко прецизни, което затруднява намирането на нови клиенти и печалбите, пише Business Insider.

Изработката на игрите става все по-скъпа, което затруднява пробива на новите заглавия.

Свикнали сме с идеята, че в дигиталния свят разходите намаляват с усъвършенстването на технологиите. Бол обаче твърди, че с усложняването на игрите разходите се увеличават.

AI ще контролира съзнанието на персонажите в гейминг индустрията

“Оригиналната игра Spider-Man за PlayStation, която излезе през 2018 г., струваше 100 милиона долара. Продължението през 2020 г. струва 156 млн. долара. Най-новата версия на играта, излязла миналата година, струва 315 млн. долара, а следващата, която предстои да дойде на пазара, има обявен бюджет от 385 млн. долара. В същото време разходите за създаване на "живи" игри като Fortnite, които изискват огромен персонал за изграждане и поддръжка, са толкова непосилни, че много разработчици се отказват от създадените игри или решават изобщо да не ги правят”, посочва Бол.

AI ще трансформира Холивуд, но това няма да е история на ужаситеГенеративният AI вече променя начина, по който се правят филми и телевизия. И това е за добро

Всичко това означава, че шепа високобюджетни заглавия и продължения доминират в класациите по продажби година след година, а за новите участници е изключително трудно да пробият.

Списъкът на най-печелившите игри през 2023 г. много прилича на списъка от предходната и по-предишната година.

"Закостеняването на игрите създава порочен кръг - студиата не предприемат, или понякога биват наказвани за поемането на риск, което означава по-малко иновации, както и по-малка вероятност за разширяване на пазара", отбелязва още Бол.