През последните няколко години в интернет се появиха множество AI инструменти - и въпреки това ChatGPT, чиято поява в живота ни предизвика колкото ентусиазъм, толкова и притеснения, остава най-популярен, според скорошно проучване.

Изследователите от writerbuddy.ai – технология за писане с изкуствен интелект, продаван на копирайтъри, блогъри и маркетолози - установяват, че ChatGPT претендира за над 60% от трафика към AI инструменти в периода септември 2022 г. - август 2023 г., натрупвайки общо 14 милиарда посещения.

За същия период са направени 24 милиарда посещения на AI инструменти от потребители по целия свят.

Според констатациите на writerbuddy.ai, цитирани от Euronews, индустрията за изкуствен интелект е отбелязала средномесечно увеличение на трафика с 236,3 милиона посещения.

Не всички инструменти обаче се радват на еднаква любов от страна на потребителите.

Интелектът, който не разбираме: AGI е все по-близо, но остава загадка Технологичните лидери очакват в близко бъдеще да се появи форма на изкуствен интелект, равна или надхвърляща човешкия. Но как ще изглежда и как ще се прилага тя, остава загадка

Кои са най-популярните инструменти след ChatGPT?

Вторият най-популярен инструмент е чатботът Character AI, който е получил общо 3,8 милиарда посещения между септември 2022 г. и август 2023 г.

Инструментът за писане QuillBot изостава от Character AI, постигайки 1,1 млрд. посещения, следван от генератора на изображения MidJourney с 500,4 млн. ползвания и инструмента за наука Hugging Face - с 316,6 млн.

Bard на Google се нарежда на шесто място с 241,6 млн. посещения за същия период от време, следван от AI инструмента за писане NovelAI с 238,7 млн.

Видеогенераторът CapCut (203,8 млн.), чатботът JanitorAI (192,4 млн.) и генераторът на изображения Civitai (177,2 млн.) допълват класацията.

Китайският конкурент №1 на ChatGPT надхвърли 100 млн. потребителиBaidu пусна своя Ernie Bot през март, но получи регулаторно одобрение едва в края на август

Кой използва тези инструменти?

Според анализ на WriterBuddy преобладаващата част от потребителите през наблюдавания период са мъже (69,5%), а само 30,5% са жени.

Тази разлика отразява съществуващото разделение между половете в AI сектора, където мнозинството от работещите са мъже.

Според най-новите данни на Световния икономически форум (WEF) само 22% от жените заемат длъжности в областта на AI в световен мащаб.

Мелинда Гейтс иска повече женско присъствие в разработването на AIМоделите на AI отдавна са обект на критики заради предразсъдъци, особено по отношение на жените и цветнокожите

В интервю за Euronews по време на Web Summit в Лисабон през ноември Мередит Уитакър, президент на приложението за съобщения Signal, заяви, че доминацията на мъжете в сектора е опасно и е отражение на патриархалната култура, в която живеем.

Съществува и огромна разлика в произхода на трафика за тези инструменти за изкуствен интелект.

Най-голямата част от общия трафик (22,62%) идва от САЩ, като общият брой на посещенията е 5,5 милиарда, докато 8,52% идват от Индия, която е източник на 2,1 милиарда потребления.

Сред десетте държави с най-много потребители са още Индонезия (1,4 млрд. посещения), Филипините (1,3 млрд.), Бразилия (1,3 млрд.), Обединеното кралство (665 млн.), Япония (642 млн.), Германия (630 млн.), Мексико (579 млн.) и Канада (534 млн.).