Производителят на самолети Boeing беше подложен на интензивно наблюдение след опасния инцидент с полет на Alaska Airlines миналия месец, което добави нови предизвикателства пред компанията, след две големи катастрофи през последните пет години.

Сега Boeing може да се сблъска с още един насрещен вятър, тъй като най-големият му профсъюз, Международната асоциация на машинистите и аерокосмическите работници, се подготвя за преговори по трудовите договори през март.

Лидерите на синдиката планират да поискат увеличение от 40% и са готови да стачкуват, ако е необходимо, според публикация на Bloomberg. (Преговорите трябваше да започнат този месец, но бяха отложени по искане на ръководството на Boeing в светлината на текущите бизнес предизвикателства.)

Синдикатът също така възнамерява да настоява за по-добро здравноосигурително покритие и пенсионни обезщетения, както и „повече гъвкавост относно извънредния труд“, съобщава Bloomberg.

Спорът се разгаря: Служителите искат гъвкавост, работодателите – не Много работодатели отстъпват от гъвкавите условия на труд и прибягват до наблюдение на служителите, за да следят присъствието им в офиса

Тази позиция отчасти се дължи на сделката, която синдикалните лидери бяха принудени да сключат през 2014 г. - тя замрази пенсиите и ограничи общото увеличение на заплатите до само 4% за десетилетие. По онова време Boeing използва своята програма за реактивни самолети 777X, за да принуди синдиката да приеме тези условия, отчасти като заплаши да релокира производството.

Профсъюзните лидери казват, че са окуражени от значителното увеличение на стачките миналата година и постигнатото чрез тях от служители в различни сектори - от Холивуд до автомобилната индустрия.

Boeing призна, че нейни грешки са довели до инцидента с Alaska Airlines От компанията призовават да не се спекулира с причините за проблемите със 737 MAX 9

Преговорите идват и в особено напрегнат момент за Boeing, давайки на работниците повече влияние. Компанията вече изпитва затруднения от производствените закъснения и разходите, свързани със скорошния инцидент, които биха могли да достигнат общо 1 милиард долара, заявиха анализатори пред New York Times. Към всички проблеми можем да добавим и увеличения надзор от страна на регулаторите и законодателите.

Настоящият профсъюзен договор трябва да изтече през септември. Евентуална стачка може да спре производството във Вашингтон и Орегон и да провали програмата 737, точно когато Boeing се опитва да възстанови загубите си.

Исканията на синдиката отразяват и факта, че проблемите с контрола на качеството на Boeing биха могли да бъдат свързани с високото текучество, причина за която, според експерти, е преумората на служителите.