Акциите на козметичния гигант L'Oreal паднаха с повече от 7,3% в началото на търговията днес, преди леко да намалят загубите, тъй като компанията отчете по-ниски от очакваните продажби и забавяне на търсенето в Азия.

Към 8:20 ч. лондонско време акциите леко се възстановиха и се търгуваха със спад от 7%, съобщи CNBC.

В четвъртък най-голямата козметична компания в света отчете 6,9 % ръст на продажбите за четвъртото тримесечие, което е по-бавно от предходното, тъй като продължава да изпитва затруднения от промените в регулациите за търговците на дребно.

L'Oreal направи Франсоаз Майерс първата жена с богатство над €90 млрд. Наследницата на козметичната империя е и най-богатата жена в света

Базираната в Париж група, която притежава различни марки - от Lancome до Maybelline, заяви, че продажбите са достигнали 10,6 млрд. евро (11,4 млрд. долара), което е малко под очакванията за 10,9 млрд. евро според консенсусните оценки, цитирани от Barclays.

Компанията регистрира и 7,6% увеличение на продажбите за цялата 2023 г. до 41,18 млрд. евро (44,37 млрд. долара), по данни на Reuters.

Тримесечният спад е предизвикан от дейността в Северна Азия, включително Китай, където продажбите спаднаха с 6,2% за тримесечния период. На този фон обаче, продажбите в Европа и Северна Америка се увеличиха.

L'Oreal се справя по-добре от Estee Lauder в Китай, като заема най-голям дял от пазара на козметика и лична хигиена, възлизащ на 78,9 млрд. долара.

Пазарът на луксозни стоки в Китай започва рестарт с нови възможностиСпоред консултантската компания Bain & Company пазарът на луксозни стоки в континентален Китай е нараснал с около 12% миналата година, достигайки над 400 млрд. юана (56,43 млрд. долара)

Луксозното подразделение на компанията е лидер на пазара на козметика от висок клас в страната.

През същото тримесечие продажбите на Estee Lauder намаляват с 8%.

Оперативният марж на L'Oreal за 2023 г. възлиза на 19,8%, което е в съответствие с очакванията.