Стоманена визия, ръбеста форма, над 5 метра дължина – трудно е Cybertruck на Tesla да остане незабелязан.

Няма нужда да го карат знаменитости като Ким Кардашиян и Фарел Уилямс, за да подсилят звездния му статут, но те вече го правят. Наред с Jay-Z, който изглежда е обвил камиона в матово черно с изцяло бял персонализиран интериор, а Bad Bunny беше забелязан да пристига за концерта си в EV пикапа. Съвсем наскоро Хейли и Джъстин Бийбър стигнаха със своя до църква.

„По своята същност символът на статус е нещо, което привлича вниманието. Трудно е Cybertruck да не го направи“, казва пред Business Insider Иван Друри, автомобилен анализатор за автосайта Edmunds.

Възможно е обаче и това да е мода, която е поне отчасти манипулирана от самата Tesla.

„Илон Мъск би го дал на хора, които ще бъдат снимани с него, защото познава силата на знаменитостите“, казва Уинстън Честърфийлд, основател на Barton, лондонска консултантска компания, фокусирана върху богатите.

Мъск привлече внимание към Cybertruck, още откакто пикапа беше обявен през 2019 г., наричайки го „най-добрият продукт“ на Tesla.

Но когато първата партида доставки на Cybertruck най-накрая започна - с две години закъснение – пикапът остави много фенове на Tesla разочаровани. Струваше $20 000 повече от очакваното и нямаше обещания пробег от 500 мили.

Това изглежда не възпира някои от най-известните и богати хора да го карат.

От самото начало беше ясно, че Cybertruck не е насочен към традиционния пазар на пикапи. С фокуса си върху дизайна и липсата на внимание към детайли като обхват и функционалност, някои експерти казват, че той всъщност не е създаден за типичния шофьор на пикап.

Преди пускането на продукта, производителят на електроавтомобили наложи (и след това бързо се отказа) глоба за препродажба с цел да попречи на собствениците на Cybertruck да продават EV пикапа на много по-висока цена през първата година от притежаването му. Обикновено това е клауза, свързана с превозни средства от по-висок клас и ограничени серии.

„Правя пикапи за истински хора, които вършат истинска работа, а това е различен вид“, коментира главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли миналата година, като нарече Cybertruck превозно средство за „хората от Силициевата долина“.

Въпреки че Cybertruck не е традиционен пикап, той не е точно и луксозен автомобил

Интериорът му например е много минималистичен в сравнение с този на други луксозни коли, като му липсват функции от ултрависок клас като масажен стол, охладител за шампанско или вграден сейф, посочва Business Insider.

„Това не е работен пикап, но не е и луксозно превозно средство“, казва Браян Муди, изпълнителен редактор в Autotrader. „Няма нито едно от луксозните удобства, които бихте очаквали. Интериорът му всъщност е много прост.“

И въпреки че е ексклузивен, притежаването му по същество не означава, че сте много богат. Началната цена на Cybertruck е 61 000 долара - много по-ниска от тази на други демонстриращи статус автомобили като Mercedes G-Wagon и Rolls Royce Ghost, които започват съответно от $143 000 и $348 000.

Факторът недостиг - който има тенденция да привлича ориентираните към статуса – също ще избледнее. Мъск заяви, че Tesla има цел да увеличи производството до около 250 000 пикапа годишно до 2025 г.

Така Cybertruck напомня на други модели, стартирали като символ на статуса. Преди Model 3 и Model Y да станат масови, зад волана им стояха знаменитости като Бен Афлек, Камерън Диас, Уил Смит и Опра Уинфри.

Имиджът на марката се промени, тъй като компанията продължи да произвежда повече автомобили (доставяйки над 1,7 милиона Model 3 и Model Y миналата година) и да намалява цените.

Зад волана на Tesla вече не стоят холивудски звезди, а вашият шофьор на Uber или съседа от съседната къща, коментира Business Insider.

Tesla ли стои зад внезапната видимост на Cybertruck?

Накратко, изглежда, че дори Tesla не знае целевата група на Cybertruck, казва Браян Муди от Autotrader.

Може би причината да виждаме с него толкова много знаменитости е, че компанията се опитва да достигне до тази група, като подарява пикапи на известни личности или им предлага да ги премести напред в списъка с чакащи.

Tesla обаче традиционно не рекламира и не е известно да е раздавала коли на знаменитости преди. Компанията започна да рекламира едва миналата година. Разчита основно на статута на Мъск като знаменитост, за да продава колите си, но популярността на милиардера избледнява, откакто той пое Twitter, сега X.

Практиката богати и известни да стават посланици на марката е доста разпространена, но не е ясно дали Tesla разчита на вид маркетинг, посочва Муди.

Според Уинстън Честърфийлд, основателят на фокусираната върху богатите консултантска компания, „почти сигурно е, че Мъск е дал по-рано пикапа на по-известни личности“. Това на практика означава, че от първия ден хората свързват странно изглеждащия Cybertruck с най-големите знаменитости, добавя той.

Когато тази теория беше повдигната наскоро, Мъск написа в X, че никой, включително и той, не получава отстъпки за електромобилите на Tesla. На никого не му се плаща, за да рекламира продуктите на компанията, каза още той и добави за знаменитостите:

„Е, явно имат страхотен вкус!“

Самият Мъск също е международна знаменитост - с много богати приятели и фенове, които биха се радвали да бъдат видени в последното му творение.

Също така обаче има и много хора, които няма да купят Tesla поради скандалите около Мъск, посочва Честърфийлд.

„Когато се качите в Cybertruck, вие сте или „най-готиното хлапе в града“, или най-мразеният човек наоколо и просто нямате представа кое, докато не започнете да гледате всички лица около себе си“, казва рецензентът на автомобили в YouTube Кайл Конър . „Това е наистина поляризиращо превозно средство.“