Поколението Z все още остава загадка за по-възрастните представители на обществото. Скорошно проучване обаче дава известна представа какво определя щастието на младите хора в нашето съвремие, пише CNBC.

Водещият експерт по въпросите на щастието Артър К. Брукс си партнира с Gallup и Фондация "Уолтън Фемили", за да проучи над 2000 представители на поколението Z на възраст от 12 до 26 години и да се запознае отблизо с това какво ги прави щастливи.

Проучването установява, че 73% от представителите на поколението Z се смятат за много щастливи или донякъде щастливи.

Но "когато Gen Z достигне зряла възраст – над 18 години, има големи разлики в щастието", казва Зак Хриновски, автор на доклада от проучването и старши изследовател в Gallup.

Един от най-значимите изводи от проучването е, че това, което влияе най-много на щастието на представителите на поколението Z, е "усещането за цел в работата или в училище".

Между 43% и 49% от анкетираните не чувстват, че това, което правят всеки ден, е интересно, важно или мотивиращо, се посочва в доклада.

В курса по щастие на Брукс в Харвардския университет той предлага да се отнасяте към щастието си като към инвестиционен портфейл и да инвестирате в четири области; една от тях е смислената работа. Брукс насърчава хората да дават приоритет на работата, която ги кара да се чувстват удовлетворени, дори и да не е най-високоплатена.

Дейвид Спайсър е 23-годишен гимназиален учител по английски език. Казва, че работата в същата училищна система, в която е бил ученик, подхранва неговата цел. Доволен е от това, че е "в позиция, в която се справяш с някои ситуации, които са могли да допринесат за по-добро преживяване за теб като дете, независимо дали говорим за начина, по който преподаваш, или за отношенията ти с учениците."

Макар да е с 10 години по-възрастен от учениците си, той научава, че имат много общо което повишава както тяхното, така и неготово щастие.

"Аз съм ревностен фен на Тейлър Суифт. Имам няколко ученика, които също са такива. Точно преди пролетната ваканция разглеждахме нейни песни и ги анализирахме като поетични похвати", казва Спайсър.

Има четири основни фактора, които влияят върху щастието на поколението Z, сочи проучването:

• Цел и смисъл

• Основни потребности и сигурност

• Отрицателни емоции и социален натиск

• Положителни социални връзки

Основните потребности като сън и релаксация се открояват като оказващи голямо влияние върху това дали представителите на поколението Z са щастливи.

Важен извод от проучването е, че най-щастливите представители на поколението Z "поне два пъти по-често казват, че се чувстват обичани, подкрепяни и свързани с околните". Само един на всеки трима представители казва, че не се чувства подкрепян или обичан от другите.

Социалните медии може би допринасят за това, се посочва в доклада. Поколението Z може да има много връзки с връстниците си онлайн, но им липсва дълбочина.

Брукс сравнява това с нещо като боклук на социалните връзки. "Подобно на нездравословната храна, можеш да я изядеш, да се почувстваш удовлетворен за 10-15 минути, но са празни калории и се оказва, че не си удовлетворен по начина, от който се нуждаеш. Така стоят нещата и с истинските социални връзки.", допълва той.

За представителите на поколението Z е важно да не разчитат единствено на социалните медии, за да общуват с приятелите. Хората, които прекарват повече време лично с приятелите и близките си, е по-вероятно да се чувстват удовлетворени в дългосрочен план, съветват експертите.