Повишаването на инфлацията в САЩ през март не е обезкуражило местните потребители, които са продължили да пазаруват с по-бързи темпове от очакваното.

Според данните на Бюрото за преброяване на населението на САЩ, цитирани от CNBC, продажбите на дребно са се повишили с 0,7% през месеца, което е значително повече от консенсусната прогноза на Dow Jones за увеличение с 0,3%.

Индексът на потребителските цени се e повишил с 0,4% през март, съобщи миналата седмица Министерството на труда в данни, които също бяха по-високи от прогнозите на Уолстрийт. Това означава, че потребителите издържат на темпа на инфлацията, която достигна 3,5% на годишна база.

Като се изключи автомобилният сектор, продажбите на дребно са скочили с 1,1%, което също надхвърли прогнозата за покачване с 0,5%.

Повишението на цените на горивата е допринесло за скока на основните данни за продажбите на дребно, като приходите в бензиностанциите са се увеличили с 2,1% през месеца. Най-голям ръст за март обаче се вижда при онлайн продажбите - с 2,7%, докато при останалите търговци на дребно увеличението е с 2,1%.

Фючърсите на фондовите пазари добавиха печалби след доклада, докато доходността на държавните ценни книжа също се повиши рязко, отбелязва CNBC. Оптимистичните прогнози за отварянето на Уолстрийт се появиха въпреки ескалацията на напрежението в Близкия изток през уикенда, когато Иран нанесе въздушни удари по Израел.

Устойчивите потребителски разходи са помогнали на икономиката да се задържи на повърхността въпреки по-високите лихвени проценти и опасенията за упорита инфлация. Те представляват близо 70% от икономическата продукция на САЩ, така че са от решаващо значение за непрекъснатия растеж на брутния вътрешен продукт.

Данните идват по време на повишена загриженост на пазара за развитието на паричната политика. Представителите на Федералния резерв изразиха предпазливост по отношение на намаляването на лихвените проценти, докато инфлационният натиск продължава, и инвеститорите бяха принудени да намалят очакванията си за облекчаване през тази година.

“По-големите потребителски разходи могат да накарат Фед да отложи съкращенията”, казва пред CNBC Андрю Хънтър, заместник главен икономист за САЩ в Capital Economics.

"Наред със скорошното възстановяване на растежа на заетостта, продължаващата устойчивост на потреблението е още една причина да подозираме, че Фед ще изчака, преди да започне да намалява лихвените проценти, което сега смятаме, че няма да се случи преди септември", посочва Хънтър.

Пазарните цени, които бяха силно волатилни през последните няколко седмици, също сочат, че първото намаление по-вероятно ще бъде през септември, според показателя FedWatch на CME Group за цените на фючърсите.