Netflix показа, че мерките срещу споделянето на пароли продължават да дават резултат, като постига най-силния ръст на абонати след пандемията и запази позицията си на доминиращ стриймър.

През първото тримесечие компанията е добавила 9,33 милиона абонати, което е пет пъти повече от същия период на предходната година. Netflix започна сериозно да ограничава споделянето на пароли преди около година.

Освен тази инциатива платформата работи по разширяване на рекламния си бизнес и в промяна на цените и плановете си, за да се позиционира по-добре за бъдещето.

В началото на следващата година компанията планира да спре да предоставя на инвеститорите тримесечни данни за броя на потребителите, като заяви, цитирана от The Wall Street Journal, че в момента има няколко ценови нива на различните пазари.

Netflix приключи първото тримесечие с 269,6 млн. платени клиенти в световен мащаб и обяви, че сега аудиторията ѝ наброява над половин милиард души.

Непрекъснатият растеж на платформата идва в момент, когато конкуренти като Disney и Paramount се стремят да направят своите стрийминг услуги печеливши. Докато някои традиционни развлекателни компании се борят с ограниченията за споделяне на пароли и подобряването на препоръчителните си системи, Netflix вече се възползва от тези ходове.

"Изградихме трудна за възпроизвеждане комбинация от силен персонал, превъзходни препоръки, широк обхват и интензивна фенщина", заяви компанията в писмо до акционерите, цитирано от WSJ. Netflix добави, че трябва да продължи да подобрява разнообразието и качеството на програмите си, както и продуктовите си характеристики и маркетинга.

Ръстът на абонатите през първите три месеца на 2024 г. е по-бавен от четвъртото тримесечие на миналата година, когато тя добави 13,1 млн. потребители, но остана стабилен, надминавайки някои прогнози на Уолстрийт. Компанията очаква нетният прираст на клиентите през второто тримесечие да бъде по-нисък от този през първото поради сезонността.

Компанията отчете приходи за първото тримесечие в размер на 9,37 млрд. долара, което е с почти 15% повече от 8,16 млрд. долара година по-рано.

Нетната печалба се е увеличила с близо 80% до 2,33 млрд. долара през тримесечието, надминавайки прогнозата на компанията за 2 млрд. долара.

Въпреки добрите резултати акциите на Netflix поевтиняха с 4,6% в следборсовата търговия. Компанията даде по-мека от очакваното прогноза за приходите за текущото тримесечие, а акциите бяха поскъпнали с над 25% тази година преди отчета за приходите.

Стрийминг гигантът предлага на абонатите си все по-разнообразен списък - от популярни предавания и филми до бляскави нови продукции, които я превръщат в основен вариант за развлечение за домакинствата в световен мащаб. Продуцираните от компанията заглавия продължават да привличат абонатите, докато конкурентите на стриймъра вече са готови да лицензират повече хитови предавания и филми като "Gossip Girl" и "Young Sheldon" от своите библиотеки.

Съизпълнителният директор Тед Сарандос заяви, че шлюзовете са се отворили повече по отношение на способността на Netflix да лицензира съдържание от съперниците, но че компанията е "много фокусирана върху тези, които смятаме, че ще движат бизнеса". Той добави, че платформата е дисциплинирана по отношение на проектите, които реализира. На този фон, компанията обяви, че очаква да похарчи около 17 млрд. долара за съдържание през тази година.

"Няма интерес да се правят по-малко филми, но има неограничен апетит да се правят по-добри филми, винаги", коментира Сарандос.

През февруари Netflix съобщи, че е наела продуцента Дан Лин, бивш изпълнителен директор в Warner Bros., който наскоро основа Rideback, за да замени дългогодишния ръководител на филмовия отдел Скот Стъбър.

В началото на годината платформата достави поток от предавания, включително научнофантастичния епос "3 Body Problem", последния сезон на риалити сериала "Love is Blind" и телевизионната драма "Griselda", както и филми като "Damsel" и по-леки заглавия, включително "Irish Wish".

Компанията продължава да навлиза все повече в областта на събитията на живо, като тази година излъчи годишните награди на Гилдията на филмовите актьори и "The Netflix Slam" - първия си тенис мач на живо с участието на шампионите Рафаел Надал и Карлос Алкарас. По-рано тази година Netflix обяви многогодишна сделка с WWE на стойност 5 млрд. долара.

Миналия месец компанията съобщи, че през юли ще излъчи на живо боксов мач между Майк Тайсън и превърналия се от инфлуенсър в боксьор Джейк Пол.

Съизпълнителният директор Грег Питърс заяви, че Netflix ще продължи да увеличава цените, тъй като компанията надгражда стойността, която предлага на клиентите си.

"Предстои ни много работа в областта на рекламите", отбеляза Питърс.