Американските регулатори за безопасност на автомобилите обявиха в петък, че са започнали разследване дали изтеглянето на повече от 2 милиона автомобила от Tesla, обявено през декември, с цел инсталиране на нови предпазни мерки за Autopilot, е адекватно.

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) заяви, че започва разследване заради възникнали опасения, дължащи се на катастрофи, след като в автомобилите е била инсталирана софтуерна актуализация, "и на резултатите от предварителните тестове на коригираните автомобили".

Новата проверка на агенцията идва, след като тя приключи своето почти тригодишно разследване на Autopilot, заявявайки, че е открила доказателства, че "слабата система за подпомагане на водача на Tesla не е била подходяща за разрешените оперативни възможности на Autopilot", което води до "критичен пропуск в безопасността".

NHTSA също така цитира изявлението на Tesla, "че част от средствата за защита едновременно изискват от собственика да избере тази опция и му позволяват лесно да я отмени". Агенцията заяви, че Tesla е издала актуализации на софтуера за решаване на проблемите, свързани с нейните опасения, но не е „отстранила дефект, който представлява необоснован риск за безопасността".

През декември Tesla заяви, че най-мащабното изтегляне в историята ѝ, обхващащо 2,03 милиона американски автомобила - или почти всички нейни модели по пътищата на САЩ - е с цел да се гарантира, че водачите обръщат внимание, когато използват усъвършенстваната ѝ система за подпомагане при шофиране.

Новото разследване обхваща автомобили Model Y, X, S, 3 и Cybertruck в САЩ, оборудвани с Autopilot и произведени между 2012 и 2024 моделна година, съобщи още NHTSA.

През декември Tesla заяви, че софтуерният контрол на системата Autopilot "може да не е достатъчен, за да предотврати злоупотреба от страна на водача" и може да увеличи риска от катастрофа.

Агенцията за автомобилна безопасност разкри в петък, че по време на проучването на безопасността на Autopilot, което започна за първи път през август 2021 г., е установила най-малко 13 катастрофи с Tesla, свързани с един или повече смъртни случаи, и много повече такива със сериозни наранявания, в които "предвидимата неправилна употреба на системата от водача е изиграла очевидна роля". В петък NHTSA също така изрази загриженост относно името на системата Autopilot на Tesla, което "може да накара водачите да повярват, че автоматизацията разполага с по-големи възможности, отколкото има всъщност, и да подтикне водачите да се доверят прекалено много на автоматиката".

През февруари Consumer Reports, организация с нестопанска цел, която оценява продукти и услуги, заяви, че при тестването на актуализацията на Tesla за изтегляне на Autopilot от пазара е установила, че промените не отговарят адекватно на много опасения за безопасността, повдигнати от NHTSA, и призова агенцията да изиска от автомобилния производител да предприеме "по-решителни стъпки", като добави, че Tesla просто "адресира дребни неудобства, вместо да отстрани истинските проблеми".

Автопилотът на Tesla има за цел да даде възможност на автомобилите да се движат, ускоряват и спират автоматично в рамките на своята лента, докато подобреният автопилот може да помага при смяна на лентата на магистралите, но не прави автомобилите автономни. Един от компонентите на автопилота е функцията Autosteer, която поддържа зададена скорост или дистанция за следване и работи за задържане на автомобила в неговата лента за движение.

През декември Tesla заяви, че не е съгласна с анализа на NHTSA, но ще въведе актуализация на софтуера, която "ще включва допълнителни контроли и предупреждения към вече съществуващите в засегнатите превозни средства, за да насърчи допълнително водача да се придържа към своята отговорност за непрекъснато шофиране, когато Autosteer е включен". Тогавашният висш служител на NHTSA Ан Карлсон заяви през декември, че проучването на агенцията е установило, че е необходимо да се направи повече, за да се гарантира, че водачите са ангажирани, когато се използва Autopilot.

"Едно от нещата, които установихме, е, че водачите не винаги обръщат внимание, когато тази система е включена", каза Карлсон тогава, цитирана от Reuters.

NHTSA започна своята проверка на Autopilot през август 2021 г., след като установи повече от дузина катастрофи, при които автомобили Tesla са се ударили в неподвижни превозни средства.

Отделно от това, от 2016 г. насам NHTSA е започнала повече от 40 специални разследвания на катастрофи с автомобили Tesla в случаи, в които е имало съмнения за използване на системи за управление като Autopilot, като до момента са докладвани 23 смъртни случая при катастрофи.

Актуализацията на Tesla включва увеличаване на видимостта на визуалните предупреждения и изключване на Autosteer, ако водачите не реагират на предупрежденията при включване на системата. Tesla заяви, че ще ограничи използването на Autopilot за една седмица, ако бъде установено значително неправилно използване.

През октомври компанията разкри, че Министерството на правосъдието на САЩ е изпратило призовки, свързани с нейната система за пълно самоуправление (FSD) и Autopilot. През октомври 2022 г. Reuters разкри, че срещу Tesla се води наказателно разследване.

През февруари 2023 г. производителят на електромобили изтегли 362 000 модела в САЩ, за да актуализира софтуера си FSD Beta, след като NHTSA заяви, че те не спазват адекватно законите за безопасност на движението и могат да предизвикат катастрофи.