Пивоварната компания AB InBev обяви, цитирана от Еuronews, че приходите ѝ са нараснали с 2,6% през първите три месеца на годината - резултат, който съответства на очакванията на анализаторите.

По отношение на обема AB InBev е продала малко повече бира от очакваното, отбелязвайки спад от 0,6%.

Данните за приходите на компанията, която произвежда Stella Artois, Bud Light и Corona, са повишени от продажбите на алкохолни напитки в кенчета. Въпреки това резултатите са исторически ниски поради трайните последици от бойкота на клиентите.

Миналата година AB InBev предизвика серия от скандали, когато реши да работи с транссексуалния инфлуенсър Дилън Мълвейни. Компанията изпрати на 26-годишния инфлуенсър персонализиран кен Bud Light в чест на първата година от неговата сексуална трансформация. В резултат на това десни активисти обвиниха марката, че прокарва прекалено либерален дневен ред.На този фон левите гласове разкритикуваха пивоварната за това, че не е защитила Мълвейни.

По-рано тази седмица главният изпълнителен директор на AB InBev за Европа Джейсън Уорнър заяви пред The Telegraph, че компанията "ще остане в своята лента" след реакцията на кампанията, която се е стремяла да привлече потребителите, като насърчава разнообразието.

Тримесечните резултати показват 11,1% спад в продажбите на марките на AB InBev в Северна Америка, за което компанията обвини представянето на Bud Light.

Въпреки отзвука коментаторите смятат, че ефектът от бойкота започва да отслабва.

"Окуражени сме от резултатите си в началото на годината", заяви главният изпълнителен директор Мишел Дукерис, цитиран от Euronews.

"Силата на бирения сектор, диверсифицираният ни глобален отпечатък и продължаващата инерция на нашите мегамарки доведоха до още едно тримесечие на широкообхватен ръст на горния и долния резултат."

Слабото подобрение в Азиатско-тихоокеанския регион и Северна Америка е компенсирано от по-силен растеж в страни като Мексико, Бразилия и Южна Африка.

Нормализираната EBITDA, която измерва печалбата на компанията преди лихви, данъци и амортизация, се е увеличила с 5,4% до почти 5 млрд. долара (4,65 млрд. евро).

AB InBev заяви, че очаква ръст на EBITDA за цялата година в съответствие със средносрочната си прогноза между 4% и 8%.