Apple се извини за рекламата на iPad, която показва купчина от предмети и инструменти, свързани с изкуството, смачкани от гигантска хидравлична преса.

Едноминутното видео, озаглавено Crush, беше публикувано в X от главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук, предизвиквайки вълна от възмущение.

Потребители обвиниха компанията в грубо отношение към символите на човешката креативност и културни постижения.

Ръководители от рекламната индустрия заявиха, че кампанията е грешна стъпка за компанията от Силициевата долина, която при покойния съосновател Стив Джобс беше възхвалявана за способността си да привлича вниманието на потребителите чрез ефектни реклами.

Вицепрезидентът на маркетинговите комуникации на Apple Тор Майрен каза в четвъртък, че компанията се е провалила с Crush в изявление, дадено първо за сайта Ad Age. Apple добавя, че няма да излъчва рекламата по телевизията.

„Креативността е в основата на Apple и за нас е изключително важно да проектираме продукти, които дават сила на творците по целия свят“, казва Майрен в изявлението си. „Нашата цел винаги е била да празнуваме безбройните начини, по които потребителите изразяват себе си и дават живот на идеите си чрез iPad.“

„Направихме грешка с това видео и съжаляваме“, добавя Майрен.

Кристофър Слевин, творчески директор на маркетинговата агенция Inkling Culture, заяви, че с рекламата на iPad Apple всъщност се превръща в нещо, което обеща да унищожи в култовата реклама 1984.

С публикация в X актьорът Хю Грант обвини Apple в „унищожаването на човешкия опит“.

Сред защитниците на Crush е Ричард Ексон, основател на маркетинговата агенция Joint, който каза, че „по-важният въпрос е дали рекламата върши работата си. Според Ексон тя е „запомняща се и отличителна и показва колко много възможности има новият iPad, както и че е по-тънък от всякога.“

Платформата за потребителски прозрения Zappi проведе проучване, според което идеята за смазване на предмети на изкуството е противоречива, съобщава Financial Times.

Според проучването рекламата се е представила по-слабо от стандартите за обичайно търсени от маркетинг специалистите потребителски емоции като щастие и смях, предизвиквайки повече от нормалното негативни емоции, включително шок и объркване. По-възрастните хора са дали повече отрицателни мнения за рекламата, отколкото по-младите потребители.

Натали Кели, главен маркетинг директор на Zappi, казва: „Дали рекламата на Apple iPad е гениално произведение или знак за антиутопичните времена? Наистина зависи на колко години си. Рекламата е противоречива, но фактът, че хората изобщо говорят за нея, е победа.“