Компанията Blue Origin представи капсулата си, чрез която планира да изпраща туристи в космоса. Целта на компанията е космическите пътешественици да могат да навлязат до 60 мили навътре в космоса.

Капсулата е оборудвана със шест седалки, подредени в кръг около светещи сини конзоли. Местата са разположени в непосредствена близост до прозорци с големината на врата на автомобил.

Blue Origin, управлявана от изпълнителния директор на Amazon Джеф Безос, нарича прозорците „най-големите прозорци в космоса“. Височината им достига малко над 1 метър, което е три пъти повече от илюминаторите на пътническите самолети.

Площта на капсулата е 50 квадратни метра, което е колкото стандартен двустаен апартамент. Площта е 10 пъти по-голяма от капсулата, с която Алан Шепърд става първият американец в космоса през 1961 година.

Blue Origin се фокусира в това да направи капсулата възможно най-сигурна. Компанията направи тестове миналата година, за да се увери, че дори и космическият кораб да се разбие, пътниците в него ще оцелеят.

Капсулата ще бъде прикрепена към ракета, носеща името New Sheherd. Ракетата влезе в новините през последните няколко години, когато в рамките на тестово изстрелване успя да се приземи успешно и безопасно обратно на земната повърхност.

Ключов елемент от бизнес модела на Blue Origin е именно тяхната ракета, тъй като безопасното изстрелване и последващото кацане би редуцирало огромна част от разходите поради факта, че ракетата ще може да се използва повече от веднъж.

Това означава, че туристическите билети биха били далеч по-достъпни. Принципно, изстрелването на ракета към космоса струва десетки милиони долара, като съоръжението може да бъде използвано само веднъж.

SpaceX на Илон Мъск също работи по перфектното кацане на ракетите си.

Засега Blue Origin не е обявила колко ще струват билетите за разходка в космоса. Безос планира да осъществи първия тест с истински пилот до края на 2017 година.