Социалната мрежа X на Илон Мъск назначи нов ръководител на отдела за безопасност, тъй като компанията се опитва да възстанови отношенията си с рекламодателите.

Кайли Макробъртс, която е работила по сигурността на платформата и етикетите за чувствително съдържание като насилие или голота, е новият ръководител по безопасността. Тя ще наблюдава екипа, който отговаря за поддържането на политиките на X и разработването на нови функции, съобщава The Wall Street Journal.

Компанията също така съобщи, че е наела Йейл Коен, досегашен изпълнителен вицепрезидент в агенцията Publicis Media, като ръководител на отдела за рекламодателите. В Publicis той помага на големи компании да позиционират рекламите далеч от неподходящо съдържание, като видеоклипове с расизъм или насилие.

Промените, които Мъск направи в X, известен преди като Twitter, откакто го купи през 2022 г., накараха някои големи рекламодатели да се отдръпнат от платформата. Той разхлаби правилата за съдържание и съкрати работните места за модератори на съдържание. Мъск, който е един от най-влиятелните потребители на социалната мрежа, често публикува противоречиви туитове, които дадоха причина на големи компании да се откажат от рекламите си в платформата му.

В края на миналата година милиардерът определи антисемитски пост като "действителната истина". По-късно той се извини и каза, че не имал нищо обидно предвид с думите си. Компании, сред които Disney, спряха рекламата си.

Платформата изгуби няколко ръководители през последната година, включително Ей Джей Браун и Ела Ъруин, бивш директор на отдела за доверие и сигурност. Йоел Рот, друга глава на отдел "Доверие и безопасност", напусна през 2022 г. малко след като Мъск купи компанията. Той заяви, че е почувствал, че новото ръководство не се е вслушало в насоките на екипа му.

По-късно той заяви, че е бил тормозен онлайн, и обвини платформата, че не прилага правилата си. Рот каза, че именно Мъск е "раздухвал тези пламъци".

Бившият изпълнителен директор на NBCUniversal Линда Якарино, която стана главен изпълнителен директор на X през 2023 г., също работи, за да увери компаниите, че могат да се доверят на социалната мрежа. Въпреки това някои от усилията за успокояване на рекламодателите се провалиха. Мъск отмени ново предаване с Дон Лемон, след като бившият водещ от CNN му взе “несполучливо“ интервю.

"Когато казваме, че безопасността и свободата на словото могат и трябва да съществуват съвместно в X - ние го взимаме на сериозно", пише Якарино в бележка на компанията във вторник, цитирана от WSJ. "И екипът по безопасност работи неуморно, ден и нощ, по целия свят, за да се случи това."

В интервюто на Дон Лемон, публикувано миналия месец, Мъск заяви, че почти всички рекламодатели се връщат в X и че приходите от реклама и абонамент се увеличават. Той не предостави актуални цифри.

Според данни на трети страни компанията се е сблъскала със спад в броя на потребителите. X заяви, че има средно около 250 млн. активни потребители дневно и че хората прекарват повече време от всякога в платформата.