Има една стара поговорка, че е по-трудно да си намериш работа, когато вече си безработен.

Ако е вярна, когато точно е подходящо да използваме фото рамката Open To Work, чрез която потребителите на LinkedIn показват, че са го готови за нови възможности?

Проява на лош вкус е да го направим преди да сме се разделили със сегашния си работодател, ако не сме го предупредили, че напускаме. На евентуалния следващ пък с тази отметка показваме, че никой „не се бие за нас“, смятат някои консултанти.

LinkedIn въведе специалния бадж през 2020 г. в отговор на вълна от съкращения, свързани с пандемията и замразяване на наемането. Целта беше търсещите работа да могат по-очевидно и откровено да сигнализират на тези, които все още набират хора, че са на разположение.

Още от самото създаване на тази опция има интензивен дебат относно нейната ефикасност, като някои я наричат „отчайваща“ и предупреждават, че ще навреди на шансовете ви да получите обратно обаждане; или по-лошо - ще ви направи по-податливи на измами при наемане на работа, пише Fast Company.

Въпреки това кариерни експерти твърдят, че ползите от баджа #OpentoWork надвишават рисковете.

Ето как може да го използвате, за да привлечете вниманието на HR мениджърите:

За кого е?

Ако в момента сте наети и се опитвате да запазите в тайна, че търсите работа, тази значка не е за вас. Като алтернатива може да изберете опцията “Recruiters only”, която не показва вашето желание да продължите в друга посока на целия свят. Само хората, които имат достъп до LinkedIn Recruiter, виждат, че сте отворени за възможности. Имайте предвид обаче, че LinkedIn не може да гарантира, че значката няма да бъде видяна от специалист по подбор на персонал във вашата компания.

Като цяло зеленият бадж е чудесен вариант за всеки, който навлиза на пазара на труда за първи път или се връща на него в резултат на съкращение, пауза или смяна на кариерата. Има толкова много глад за добри кадри, че това да покажете на мениджърите по наемане на персонал готовността си за работа е добре за всички.

Защо работи?

Всъщност няма какво да загубите при поставянето на отметката #OpentoWork.

Марк Тоскано, специалист по набиране на персонал в сферата на здравеопазването към LeaderStat, казва, че за HR екипите това може да е тласък на иначе дългия или изморителен процес на наемане. Те са заети хора, работещи в строги, често ускорени графици, и този, който показва, че търси работа, със сигурност е по-лесен за ухажване, коментира Тоскано.

„Кандидатите с този бадж са също толкова квалифицирани, колкото всички останали, които са ви препоръчани, но аз бих започнал с именно тях, защото е много по-вероятно да отговорят на съобщението ми в LinkedIn“, добавя той.

Звучи като азбучна истина и данните наистина подкрепят тази теория: Според проучване от 2023 г., проведено от Teal, 91% от наемащите професионалисти не гледат на #OpentoWork като възпиращ фактор, а 72% от респондентите казват, че са наели кандидати, които са използвали банера.

Той може да е полезен и в случай, че има работни места, за които активно кандидатствате и сте интервюирани. HR стратегът Ирина Пичура отбелязва пред Fast Company, че „с повече възможности в чинията ви е по-вероятно да договорите по-висока заплата или позиция, когато стигнете до етапа на предлагане на оферти“.

Кога може да попречи на търсенето на работа?

Някои мениджъри по наемане все пак може да бъдат отблъснати от #OpentoWork заявката по една или друга причина, но много експерти предполагат, че това не са типовете компании, за които бихте искали да работите.

Този бадж все пак може да бъде пагубен, ако е единственото нещо, на което разчитате. Ако не споделяте съдържание или „не вдигате шум“ в LinkedIn, ще има много малко трафик към вашия профил, предупреждават HR специалисти. Те съветват да бъдете по-активни в социалната мрежа, хвърляйки повече светлина върху вашите квалификации и интереси.

Как да превърнем #OpentoWork в работа?

Този бадж е само един от многото инструменти в LinkedIn, с които може да изпреварите конкуренцията – и да превърнете привлеченото внимание на подбиращите кадри в телефонно обаждане или интервю.

Започнете с изграждането на стабилен профил. Вместо просто да посочвате, че сте в компания X от 10 години, отбележете най-важните си моменти в нея.

Важно е да бъдете активни в LinkedIn, като редовно споделяте статии, отговаряте на публикации на други хора и следвате тенденции или влиятелни личности. Колкото повече публикувате, колкото повече се ангажирате, толкова повече името и профилът ви изскачат в емисиите на другите потребители.