Маркери срещу кражби на пакетите с месо. С това нововъведение влезе в новините супермаркет във френския град Лил. Очевидно кризата и високите цени са превърнали филето в недостъпна привилегия и мнозина търсят начини да заобикалят закона.

Маркери за електронна защита по разфасовките с телешко филе - това е отговорът на супермаркета срещу незаконното присвояване. Мярката обикновено се прилага за маркови дрехи, обувки и електроника.

При 40 евро за килограм месото вече е луксозна стока като марковия алкохол и хай-тек устройствата. "Това доказва, че хората вече крадат храна, защото заради кризата не могат да си я позволят", заявява жена.

Ръководството на магазина отказва всякакъв коментар. Белгийски производител на маркери обаче признава, че стоката му се харчи все повече, съобщи БНТ.

Кризата се усеща и в социалните дейности. Посещенията в благотворителните банки за храни в района са нарастнали с 13% от началото на годината.