Германската верига супермаркети Lidl e отложила плана си за навлизане на щатския пазар до 2018 г., след изненадващото напускане на двама от основните й ръководители през миналия месец, информира Reuters.

Клаус Гериг, главен изпълнителен директор на Schwarz Group, която притежава Lidl, е заявил пред германското издание Heilbronner Stimme, че подготовката за навлизане на щатския пазар напредва бързо, но отварянето на първите магазини е насрочено чак за 2018 г. Казаното от Гериг е било потвърдено от говорител на компанията вчера.

Lidl, която засили значително присъствието си в Европа и в момент има около 9 000 магазина в 26 страни, се очакваше да отвори 100 магазина в САЩ още през следващата година, основно по Източното крайбрежие, по подобие на германския си конкурент Aldi.

Lidl също така планира да стъпи и на пазарите в Сърбия и Литва, въпреки че засега компанията не е обявила срок за навлизането на тези пазари.

От компанията отказват да коментира забавянето на плана за САЩ, но според германските медии и анализатори то може да е свързано с напускането през миналия месец на дългогодишния председател на групата.

От Schwarz Group обявиха, че са отстранили Карл-Хайнц Холанд и Давид Яшок, който оглавяваше маркетинга в компанията, поради "непреодолими", но неназовани различния относно стратегията за бъдещото развитие на компанията.

Британската верига супермаркети Tesco се изтегли от щатския пазар през миналата година, след като опитът й да наложи нова верига евтини магазини се оказа скъп провал.

От друга страна Aldi, която стъпва на щатския пазар през 1976 г., разполага с близо 1 300 магазина там, основно в Средния запад и по Източното крайбрежие. Компанията дори обяви наскоро петгодишен план за откриването на нови 650 магазина в страната.

Оборотът на Schwarz Group, която е собственик и на веригата Kaufland, отчете над 9% ръст на оборота за финансовата 2013/14 до 74 млрд. евро, което я прави третата най-голяма верига за търговия на дребно в Европа след Carrefour и Tesco.