През 2018 г. по-малко от половината от американците на възраст между 12 и 17 г. ще използват Facebook поне по веднъж месечно, сочи проучването на базираната в Ню Йорк компания eMarketer.

От eMarketer обявиха, че очакват Facebook да изгуби 2 милиона потребители на възраст под 25 г. през тази година, докато в същото време Snapchat ще увеличи броя на потребителите си в тази възрастова група с 1.9 милиона.

Snapchat наскоро обнови приложението си с цел по-лесно използване на услугата.

Промяната запази разделението на социалния елемент от медийния, като едната страница е посветена на контактите с приятелите, докато в другата има видео съдържание от различни медии.

Ръстът в броя на потребителите на Facebook идва по-скоро от по-възрастните потребители, според проучването, цитирано от CNBC.

"Snapchat, в крайна сметка, може да отчете по-сериозен ръст на по-възрастните потребители, тъй като промени платформата си, така че да се използва по-лесно," казва Дебра Уилямсън, анализатор в eMarketer.

"Въпросът е дали по-младите потребители ще продължават да считат Snapchat за готин, ако и техните родители и баби и дядовци вече имат профили там. Това е затруднението, с което се сблъсква Facebook в момента."

Facebook ще продължи да бъде по-доминиращата социална мрежа измежду двете през 2018 г. със 169.5 млн. потребители в САЩ, в сравнение с 86.5 млн. за Snapchat.