Най-големият производител на бира в света Anheuser-Busch InBev се готви да набере 9.8 млрд. долара от борсата в Хонконг чрез своето азиатско звено.

Ако IPO-то бъде успешно, това ще бъде най-голямото предлагане на акции през тази година.

Компанията Budweiser Brewing Company APAC, която сама по себе си е най-големият производител на бира в Азия по размер на продажбите на дребно, планира да предложи 1.63 млрд. акции на цена между 5.13 щатски долара и 6.02 долара, сочи документ с параметрите на IPO-то, с който CNN разполага.

Това може да донесе между 8.3 млрд. долара и 9.8 млрд. долара на производителя на бири, като Bud Light, Beck's и Stella Artois. Най-голямото IPO през настоящата година беше на Uber през май в Ню Йорк, набирайки инвестиции за 8.1 млрд. долара.

Производителят на бира ще използва средствата за редуциране на големия си дълг. Изпълнителният директор на AB InBev Карлос Брито посочи в края на юни, че листване в Азия ще доведе и до бъдещи придобивания в този регион.

„Причина номер едно за листването е да имаме платформа в региона, която е близо до тези пазари и е свързанa с това, което искат да правят тук, така че да бъде атрактивно за местните групи”, казва Брито пред Financial Times.

AB InBev се превърна в най-големия производител на бира в света, след като пое тежки дългове, за да осъществи серия от придобивания. Последната сделка е за придобиването на SABMiller, което увеличи дълга на компанията до 102.5 млрд. долара към края на 2018 г.

Какво разкрива първият отчет на Uber като публична компания?Uber обяви загуба от над 1 млрд. долара за първото тримесечие на тази година

IPO-то може да помогне на AB InBev в Китай, който е най-големият пазар за бира в света. Продажбите на компанията в страната скачат с 8.3% през миналата година, като премиум марките се представят особено добре.

Институционалните инвеститори могат да започнат с оправяне на поръчки от тази седмица, сочи документацията. IPO-то ще бъде отворено за обикновените инвеститори на 8 юли, като акциите ще се листнат на борсата в Хонконг на 19 юли.

Budweiser APAC планира да продаде 95% от книжата на международни институционални инвеститори. Едва 5% от акциите ще са предназначени за обикновените инвеститори, освен ако не бъде взето решение за пускане на допълнителни акции.