Първият напълно електрически самолет за комерсиални полети проведе тестове в Канада.

Самолетът летя в покрайнините на Ванкувър за около седем минути, преди да се приземи успешно, предава CNBC.

Машината представлява шестместен DHC-2 de Havilland Beaver хидроплан, като е оборудвана с електрически мотор с мощност 750 конски сили, изграден от щатската компания magniX.

Производителят на двигатели работи в партньорство с канадската авиокомпания Harbour Air Seaplanes, като целта е създаването на цяла флотилия от 40 електрически хидроплана.

Оперирайки маршрути като Сиатъл – Ванкувър, Harbour Air превозва около 500 хил. пътници в рамките на 30 хил. комерсиални полета всяка година.

„Днес сътворихме история”, казва Грег Макдъгъл, основател и изпълнителен директор на Harbour Air Seaplanes.

Електрическият двигател magni500 беше представен за първи път по време на авиоизложението в Париж Paris Air Show през юни тази година.

Кога ще летим на електрически самолети?Авиокомпанията EasyJet подкрепи плановете за разработка на пътнически самолети, задвижвани чрез електрически батерии, вместо от стандартните авиодвигатели

Руи Ганзарски, изпълнителен директор на magniX, посочва, че електрическата ера в авиацията е настъпила и транспортната индустрия е узряла за масово пренареждане на пластовете.

„Сега доказваме, че нискотарифното, щядящо околната среда, комерсиално електрическо въздушно пътуване може да бъде реалност в съвсем близко бъдеще”, добавя той.

MagniX и Harbour Air посочват, че започват процес по сертифициране, както на двигателя, така и на самия самолет, като се надяват да оперират напълно електрическа флотилия до две години.