Творческият директор на Gucci Сабато де Сарно ще дебютира на модния подиум в Милано този петък.

Представянето му като дизайнер е ключов залог за собственика на италианската марка, френската луксозна група Kering, отбелязва Reuters.

Ревюто на Gucci, представящо колекцията от Де Сарно е едно от най-дългоочакваните събития в бранша тази година. То ще ознаменува естетическа промяна за марката, целяща да възстанови продажбите, но освен това е и първият сериозен тест за цялостната промяна в Kering.

Усилията за възвръщане на динамиката на марката, на която се падат по-голямата част от продажбите и печалбите на Kering, доведоха до мащабни промени в ръководството на групата, която през юни обяви плановете си за закупуване на високотехнологичния парфюмериен производител Creed, а през юли - на 30% дял в модната марка Valentino.

Звездният лейбъл на Kering съсредоточи усилията си и върху възстановяването на продажбите след пандемията в ожесточена конкуренция с притежаваните от LVMH Louis Vuitton и Dior.

Gucci отваря нова глава и поверява управлението си в ръцете на французинРокадата на върха е част от реорганизацията, целяща да завладее по-голяма част от процъфтяващия пазар на луксозни стоки

Управляващият директор на групата Жан-Франсоа Палус поема ръководството на бранда, докато компанията търси заместник на главния изпълнителен директор Марко Бизари, който напуска компанията след дебюта на Де Сарно в петък.

Бизари и предишният творчески директор Алесандро Микеле имаха заслуга за стремителния успех на Gucci, който удвои продажбите между 2015 г. и 2019 г. до близо 10 млрд. евро, но загуби позиции от конкурентите си по време на пандемията, допълва Reuters.

В навечерието на дебюта на Де Сарно ръководителите на Gucci се фокусират върху класическата мода и продуктите с по-висока цена - и представянето им в специализирани магазини, предназначени за изключително богати клиенти, като същевременно увеличават маркетинга и броя на колекциите.

"Вярваме, че тихият напредък, постигнат по отношение на продуктите, цените и мърчандайзинга, поставя правилната основа за новата глава в историята на марката с участието на Сабато де Сарно", смятат анализатори от RBC.

Шопинг треската за луксозни подаръци е към края си, отчита LVMHLouis Vuitton и Dior, Chanel и Hermes яхнаха вълната на голямо търсене след пандемията

Възможно е да се наложи Kering да инвестира повече, за да настигне конкуренти като LVMH и Hermes, което може да доведе до преразглеждане на очакванията за маржа, казват анализаторите. "Не смятаме, че преизчисляването на маржа ще бъде прието зле от пазара", допълва Карол Маджо, анализатор в Barclays.

Новият дизайнерски стил на Де Сарно ще бъде от ключово значение за възобновяването на позициите на марката, не само за привличане на купувачи в бутиците, но и като еталон, който да се следва при обновяването на магазините.

70 години мокасините на Gucci с катарама остават символ на луксаТази година се навършват 70 години от появата на отличителната обувка, която е част от историята на модата

Междувременно есенната модна кампания, която наскоро изтри всички постове от профила си в Instagram, поддържа "разпознаваемата естетика на Gucci", като същевременно не се ангажира "твърде много с нито една посока", пише модното издание The Impression.

"Сега е изключително важно новият отбор на Gucci да вкара няколко гола и да спечели няколко мача, за да даде на инвеститорите увереност, че са на правилния път", допълва Лука Солка, анализатор в Bernstein.