Hermès отчете 3,37 млрд. евро печалба за третото тримесечие, което e ръст от 15,6% и надминава очакванията на анализаторите.

Резултатите идват в момент, в който експертите дават слаба прогноза за луксозния сектор, тъй като потребителите ограничават разходите за стоки от висок клас, съобщава Euronews.

Френската дизайнерска къща обаче "успява да се противопостави на икономическите насрещни ветрове благодарение на повишаването на цените, което изглежда не натежава на търсенето от клиентите", заяви Виктория Шолар, ръководител на инвестициите в онлайн платформата Interactive Investor.

Всъщност пазарът на луксозни стоки не следва непременно общото правило за търсенето, което важи и за други стоки, а именно, че общите продажби намаляват с повишаването на цените.

"Луксозното очарование на чантите Hermès, някои от които струват над 10 000 долара (9450 евро), изглежда се подобрява с увеличаването на цените", допълва Шолар.

Инвеститорите губят интерес към акции на производители на луксозни стоки Индексът STOXX Europe Luxury 10 току-що отчита най-големия си тримесечен спад от 2020 г. насам

Не всички компании в луксозния сегмент обаче са имунизирани срещу по-слабите макроикономически условия. Групата Kering, която притежава марки като Gucci, Yves Saint Laurent и Balenciaga, отчете 9% спад на продажбите до 4,46 млрд. евро, което е под очакванията за 6% спад.

При Gucci, на която се пада повече от половината от годишните продажби на Kering, спадът на продажбите е 7%.

Под новото творческо ръководство звездната марка на групата е в процес на обновяване след разочароващите резултати през последните две години.

Нова ера в Gucci: Сабато де Сарно представя дебютната си линия в МиланоРевюто е едно от най-дългоочакваните събития в бранша и ще ознаменува естетическа промяна за марката

Дори приходите от по-малките марки на Kering, които през последните тримесечия се радват на стабилен растеж, също се свиха между юли и август. Продажбите на YSL и Bottega Veneta са намалели съответно с 12% и 7%.

През последните години френската корпорация загуби позиции спрямо конкуренти като Dior и Louis Vuitton на LVMH, които се възстановиха силно след пандемията.

LVMH, най-голямата луксозна група в света и една от най-ценните компании в Европа, отчете 9% ръст на продажбите си на модни и кожени изделия през третото тримесечие, което е по-малко от прогнозираните 10%.

Само с 9% растат приходите на модния гигант LVMH през третото тримесечиеLVMH е изправена пред спад на търсенето в САЩ и Европа, както и в Китай

Купувачите в Европа и САЩ намаляват покупките от висок клас, докато резултатите на сектора в Китай - ключов двигател на растежа се усложняват от рекордно високата младежка безработица и кризата с недвижимите имоти.

Това се отрази неблагоприятно на френската фондова борса поради зависимостта ѝ от луксозната индустрия. Спадът в сектора, съчетан с повишаването на цените на петрола, доведе до това, че миналата седмица Лондон отново зае първото място от Париж като най-ценната фондова борса в Европа.