Нова ера в Gucci: Сабато де Сарно представя дебютната си линия в Милано

© Unsplash
Творческият директор на Gucci Сабато де Сарно ще дебютира на модния подиум в Милано този петък.
Представянето му като дизайнер е ключов залог за собственика на италианската марка, френската луксозна група Kering, отбелязва Reuters.
Ревюто на Gucci, представящо колекцията от Де Сарно е едно от най-дългоочакваните събития в бранша тази година. То ще ознаменува естетическа промяна за марката, целяща да възстанови продажбите, но освен това е и първият сериозен тест за цялостната промяна в Kering.
Усилията за възвръщане на динамиката на марката, на която се падат по-голямата част от продажбите и печалбите на Kering, доведоха до мащабни промени в ръководството на групата, която през юни обяви плановете си за закупуване на високотехнологичния парфюмериен производител Creed, а през юли - на 30% дял в модната марка Valentino.
Звездният лейбъл на Kering съсредоточи усилията си и върху възстановяването на продажбите след пандемията в ожесточена конкуренция с притежаваните от LVMH Louis Vuitton и Dior.
Gucci отваря нова глава и поверява управлението си в ръцете на французинРокадата на върха е част от реорганизацията, целяща да завладее по-голяма част от процъфтяващия пазар на луксозни стоки
Управляващият директор на групата Жан-Франсоа Палус поема ръководството на бранда, докато компанията търси заместник на главния изпълнителен директор Марко Бизари, който напуска компанията след дебюта на Де Сарно в петък.
Бизари и предишният творчески директор Алесандро Микеле имаха заслуга за стремителния успех на Gucci, който удвои продажбите между 2015 г. и 2019 г. до близо 10 млрд. евро, но загуби позиции от конкурентите си по време на пандемията, допълва Reuters.
В навечерието на дебюта на Де Сарно ръководителите на Gucci се фокусират върху класическата мода и продуктите с по-висока цена - и представянето им в специализирани магазини, предназначени за изключително богати клиенти, като същевременно увеличават маркетинга и броя на колекциите.
"Вярваме, че тихият напредък, постигнат по отношение на продуктите, цените и мърчандайзинга, поставя правилната основа за новата глава в историята на марката с участието на Сабато де Сарно", смятат анализатори от RBC.
Шопинг треската за луксозни подаръци е към края си, отчита LVMHLouis Vuitton и Dior, Chanel и Hermes яхнаха вълната на голямо търсене след пандемията
Възможно е да се наложи Kering да инвестира повече, за да настигне конкуренти като LVMH и Hermes, което може да доведе до преразглеждане на очакванията за маржа, казват анализаторите. "Не смятаме, че преизчисляването на маржа ще бъде прието зле от пазара", допълва Карол Маджо, анализатор в Barclays.
Новият дизайнерски стил на Де Сарно ще бъде от ключово значение за възобновяването на позициите на марката, не само за привличане на купувачи в бутиците, но и като еталон, който да се следва при обновяването на магазините.
70 години мокасините на Gucci с катарама остават символ на луксаТази година се навършват 70 години от появата на отличителната обувка, която е част от историята на модата
Междувременно есенната модна кампания, която наскоро изтри всички постове от профила си в Instagram, поддържа "разпознаваемата естетика на Gucci", като същевременно не се ангажира "твърде много с нито една посока", пише модното издание The Impression.
"Сега е изключително важно новият отбор на Gucci да вкара няколко гола и да спечели няколко мача, за да даде на инвеститорите увереност, че са на правилния път", допълва Лука Солка, анализатор в Bernstein.
Българският бизнес
- Жилищен кредит с фиксирана лихва в евро за първите 10 г. от Пощенска банка
- Зелената кауза на Yettel ще помага на потребителите да живеят по-устойчиво
- Payhawk Green помага на компаниите да вземат по-устойчиви решения