Gen Z

Живот/Светът
„Рецесията на връзките“ променя света
От 2010 г. насам делът на живеещите сами се е увеличил в 26 от 30-те най-богати държави. Според изчисления на The Economist, днес в света има поне 100 милиона повече самотници, отколкото би имало, ако тенденциите от 2017 г. се бяха запазили

Стратегии/Маркетинг и медии
Парфюмът сменя червилото като любима луксозна стока на младите клиенти
Козметичните гиганти се възползват от тенденцията и пренасочват инвестициите си към придобиване на водещи марки в световната парфюмерийна индустрия

Стратегии/Gen Z
Авторът на Anxious Generation: Мозъците на Gen Z се вкореняват в телефоните им
Човешката способност за умствена концентрация ерозира, а социалният психолог и професор по етично лидерство в NYU Stern Джонатан Хайдт нарича това „пълна катастрофа за човечеството“

Стратегии/Офис тенденции
„Дипломиран“ от Palantir: Пътят от студент до интервю за работа е кратък – когато минава през Алекс Карп
В програмата на технологичната компания се изучават американска история и основи на Запада. А практиката е рамо до рамо с истинските служители

Стратегии/Gen Z
„Скъсах с гаджето. Трябва ми почивка“: Най-искрената молба за отпуск от Gen Z
Да поискаш отпуск поради лична раздяла може да звучи като табу за бейби бумърите. Но най-младите служители пренаписват сценария – и вкарват чувствата в политиката на офиса

Стратегии/Маркетинг и медии
Как европейското Gen Z използва социалните медии
Повече от половината от младите потребители активно търсят новини и информация в тези мрежи, показва проучване на Евробарометър

Стратегии/Лидерство
Младите са готови да поемат управлението – движени не само от амбиция, а от смисъл и кауза в корпоративната среда
Новото поколение мениджъри влиза в офиса с желание да промени системата из основи

Стратегии/Маркетинг и медии
Ще оцелее ли Tinder в ерата на поколението Z
След спад в приходите и отлив на потребители Tinder се опитва да се преоткрие чрез изкуствен интелект, културен рестарт и startup култура

Живот/Маркетинг и медии
Тенденцията остава: Младите зрители не искат секс и еротика на екрана
Вулгарните тийн комедии и провокативните драми устойчиво губят популярност сред поколението Z

Стратегии/България
България вместо Великобритания - защо някои бъдещи лекари избират Източна Европа
Недостигът на места, високите изисквания и нарастващият натиск върху системата във Великобритания насочват бъдещите лекари към университетите на Балканите – по-достъпни, практични и отворени към чуждестранни студенти

Стратегии/Gen Z
България е водеща в ЕС по заетост на млади висшисти през 2024 г. според Евростат
Според данните страната ни е изключение от тенденциите в Южна и Югоизточна Европа, които изостават в наемането на кадри, дипломирали се през последните 3 години

Стратегии/Лидерство