LVMH купува базирания в Лос Анджелис производител на слънчеви очила Barton Perreira като част от стремежа си да разшири обхвата на луксозни стоки с привлекателност за масовия пазар, пише The Wall Street Journal.

През последните години очилата са една от първите покупки, които амбициозните потребители на луксозни продукти правят, преди да преминат към по-скъпи артикули като чанти, отбелязва изданието.

Придобиването на Barton Perreira от LVMH – оценено на приблизително 80 милиона долара, според източници на WSJ, запознати със сделката – добавя известен производител към процъфтяващото звено за очила на френската компания.

През последните години Barton Perreira натрупа предани последователи в САЩ, сред които знаменитостите Сандра Бълок, Деми Ловато и Райън Гослинг. Брандът, чиито рамки се произвеждат в Япония, има магазини в Ню Йорк, Аспен, Канзас Сити и Боузман.

Естетически пробив - Ray-Ban обръща слънчевите очила наопакиПовечето лещи са изпъкнали. Новата колекция Reverse на Ray-Ban е с вдлъбнати. Ето защо

Марката е основана през 2007 г. от Бил Бартън и Пати Перейра, които преди това работя заедно за Oliver Peoples, преди тази марка да бъде придобита от Oakley. И двамата ще останат в компанията, чиито очила се продават за стотици долари.

LVMH планира да разшири марката извън САЩ, като продава очилата в магазини от висок клас, с които вече работи в цяла Европа и Азия. Освен това планира да отвори редица самостоятелни магазини на Barton Perreira в Европа.

„Марката е добре известна и утвърдена в САЩ, но виждаме огромна възможност да я разширим“, казва Алесандро Занардо, който ръководи звеното за очила на LVMH, Thélios, основано през 2017 г.

Thélios създава и разпространява рамки за Dior, Fendi и Givenchy, наред с други марки на LVMH. Звеното е удвоило продажбите си през последните две години, движени от изкупуването на лицензи за повече марки LVMH, както и от разширяване на нови пазари. През септември компанията заяви, че ще купи и френският бранд от висок клас Vuarnet.

Очаква се пазарът на очила да достигне 246,47 милиарда долара до 2030 г. спрямо 161,61 милиарда долара през 2023 г., според изследователската компания Fortune Business Insights.