Тя е от Барселона, на 25 години, с буйна розова коса и сексапилни извивки.

Всяка седмица получава десетки лични съобщения с покани за среща.

Но въпреки естественото си излъчване, тази млада жена е виртуален модел с изкуствен интелект.

Казва се Айтана и е първият испански модел, създаден с помощта на AI, разказва Euronews.

Миналото лято Рубен Круз, нейният дизайнер и основател на агенция The Clueless, преживява труден период, защото няма много клиенти.

"Започнахме да анализираме начина си на работа и осъзнахме, че много проекти се отлагат или отменят поради проблеми извън нашия контрол. Често това се случваше по вина на инфлуенсъра или модела, а не поради проблеми с дизайна", казва Круз.

Затова решават да създадат свой собствен инфлуенсър, който да използват като модел за марките, които се обръщат към тях. Така се появява Айтана, чиято външност е близка до съвършенството.

Според създателя ѝ, виртуалният модел може да печели до 10 000 евро на месец, но средната сума е около 3000 евро.

"Направихме го, за да не зависим от други хора, които имат его, мании или просто искат да изкарат много пари, като позират", казва Круз.

Венера на Ботичели е виртуален инфлуенсър и посланик на туризма в ИталияМузата от „Раждането на Венера“ се пренася в нашето съвремие

Айтана печели малко над 1 000 евро за реклама, а наскоро стана лице на Big, компания за спортни добавки. Качва и снимки по бельо във Fanvue, платформа, подобна на OnlyFans.

Само за няколко месеца тя събира над 121 000 последователи в Instagram, а снимките ѝ получават хиляди гледания и реакции.

Дори получава лични съобщения от известни личности, които не знаят, че не е действителен човек.

"Един ден известен латиноамерикански актьор ѝ пише, за да я покани на среща. Самият той има около 5 милиона последователи и някои от нашия екип са гледали негови телевизионни сериали, когато са били деца", казва Круз.

"Той нямаше представа, че Айтана не съществува", добавя той.

Защо да си инфлуенсър още не е професияСмята се, че инфлуенсърството е за млади жени, а създателите на съдържание са заклеймявани като мързеливци, дори измамници. Но изкуството и бизнесът им се променят

Всяка седмица екипът на агенцията има среща, за да програмира живота на Айтана.

Решават какво ще прави през седмицата, кои места ще посети и кои снимки ще бъдат качени, за да захранят последователите ѝ. Но няма фотосесии, няма смяна на гардероба, а само комбинация от изкуствен интелект и експерти по дизайн, които използват Photoshop, за да направят възможно моделът да прекара уикенда в Мадрид, например.

"През първия месец осъзнахме, че хората следват живота, а не изображенията. Тъй като тя не е жива, трябваше да й придадем малко реалност, за да могат хората да се свържат с нея. Трябваше да разкажем някаква история", обяснява графичният дизайнер.

Ето защо Айтана има много ясно изразена "индивидуалност". Тя е създадена като фитнес ентусиаст, решителна и със сложен характер. На уебсайта се определя като общителна и грижовна.

"В Айтана е вложен много труд. Създадохме я въз основа на това, което обществото харесва най-много. Помислихме за вкусовете, хобитата и трендовете, които са на мода през последните години", обяснява Круз. След като анализирали тенденциите, осъзнали, че ориенталската култура се е европеизирала много през последните години, затова се опитали да уловят това в розовата коса на модела.

Колко последователи трябва да имате в Instagram, за да печелите от тяхДори

Айтана е толкова успешна, че дизайнерите вече са създали втори виртуален модел, наречен Мая, "малко по-срамежлив". Имената също не са избрани случайно - и двете съдържат съкращението за изкуствен интелект (AI).

Агенцията е затрупана с молби от компании, които искат свой персонализиран модел. "Те искат да имат образ, който не е реално лице и който представя ценностите на марката им, така че да няма проблеми с приемствеността, ако трябва да уволнят някого или вече не могат да разчитат на него", казва Круз.

Съществува и възможност за спестяване на разходи от хонорари за инфлуенсъри.

"Ким Кардашиян печели един милион евро за снимка в Instagram, а не лекува рак. Никой не печели милион евро за това, че е качил снимка в социална мрежа, това ми се струва абсурдно", казва дизайнерът.

Лукс в медицината? Колко етична е рекламата на ЯМР от инфлуенсъриPrenuvo предприема агресивна кампания, като се стреми да привлече повече инфлуенсъри и да превърне услугата в символ на лукс

Агенцията смята, че това може да помогне за намаляване на пазарните цени и да даде тласък на малките компании, които не могат да си позволят големи рекламни кампании.

Инициативата обаче не е лишена от критици.

Мнозина се опасяват, че нереалистичното съвършенство на моделите може да повлияе на младото поколение да се вманиачи по постигането на такава визия.

Критики се отправят и към силно сексуализирания образ на моделите.

В отговор на това агенцията заявява, че те просто следват естетиката, която вече е създадена от истинските инфлуенсъри и самите марки. "Ако ние не следваме тази естетика, марките няма да се интересуват от нея. За да се промени тази система, трябва да се промени визията. Светът генерално е сексуализиран.", допълват създателите на Айтана.