Китайският автомобилен производител BYD представи нов електрически суперавтомобил, който според него може да развие скорост, подобна на моделите от гиганти в индустрията като Ferrari.

Суперавтомобилът U9 ще бъде част от луксозната марка Yangwang на BYD, която беше представена едва миналата година и досега е пуснала на пазара два други модела.

Според BYD U9 може да достигне максимална скорост от 309,19 км/ч. Освен това ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,36 секунди.

Това е съпоставимо със суперавтомобилите, произвеждани от утвърдени производители като Ferrari, чийто хибриден модел SF90 Stradale може да ускори до 100 км/ч за 2,5 секунди.

Цените на U9 ще започват от 1,68 милиона китайски юана ($233 424), а доставките стартират това лято, съобщава CNBC.

Според компанията суперавтомобилът ще се задвижва от т.нар. платформа e4, както и от разработената от BYD интелигентна система за управление на каросерията DiSus-X.

Както и при предишните модели на BYD, U9 ще има литиево-желязо-фосфатна батерия, известна още като LFP. Този тип захранващи блокове стават все по-популярни сред производителите на електромобили, тъй като не изискват скъпи метали като кобалт, което ги прави по-евтини. Китай е ключов пазар за производството на LFP.

През 2023 г. компанията произведе малко над 3 млн. превозни средства с нова енергия, както заяви по-рано тази година. 1,6 млн. от тях, са пътнически автомобили само на батерии, а 1,4 млн. са хибриди. Голяма част от моделите на BYD са в по-нисък ценови диапазон, като някои от най-популярните започват от 10 200 долара.

Макар че основното производство и продажби на BYD са съсредоточени в Китай, компанията си е поставила за цел глобално разширяване. Миналата година тя заяви, че ще открие първия си завод в Европа. Унгарското правителство потвърди днес, че министър-председателят Виктор Орбан се е срещнал с ръководителите на BYD през уикенда, за да обсъдят плановете за производствен завод.

Въпреки това остават въпросителни относно обхвата на международната експанзия, тъй като Европейският съюз и правителството на САЩ искат да стимулират местните си сектори за електромобили.

Междувременно Пекин насърчи международната експанзия на китайските производители в последния си опит за развитие на индустрията, която е силно подкрепяна от правителството чрез субсидии.