Почти сигурно е, че притежавате бял топ. Може дори да носите такъв сега под сакото си. Но дали е по дизайн на Prada?

Това изглежда е разликата между обикновената дреха и по-модерната ѝ версия, която се превърна в основен символ на класа и богатство през последните години, пише Insider.

Дебютирайки за първи път през 2022 г., характерният бял топ на Prada прилича много на всеки друг на пазара. Носи духа на всекидневието и може да се комбинира с всякакво друго облекло. Той обаче струва много повече от тези, които можете да купите в H&M или Shein.

Колекцията на Prada есен/зима 2022 г. беше пълна с визии на работно облекло в неутрални цветове – прави поли, остри блейзъри, ефектни пуловери – „придаващи важност на всеки момент в ежедневието“, според уебсайта на бранда.

По време на първото представяне на колекцията в Милано едно нещо привлече най-много погледите - семпъл бял потник, украсен с характерното триъгълно лого на Prada, носен от Кая Гербер и Хънтър Шафър.

Prada започна да продава памучната дрехата онлайн за 995 долара около шест месеца след дебюта ѝ в Милано. Предлага се в 13 размера, като има и мъжка версия.

Единствената забележителна характеристика е емайлираната плочка, на която пише Prada Milano 1913 – годината, в която е основана марката.

В годините след дебюта на топа Prada създаде и вариации на класическия стил.

Има скъсена версия за $750, боди за $975 и бродиран с мъниста потник за $2250.

И все пак класическата бяла версия е тази, която остава обичана от феновете на модата.

Добавяйки на видно място своите лога върху съвсем семпли дрехи, марки като Prada, Loewe и Miu Miu издигнаха ежедневният стил в нещо по-ексклузивно, което в същото време се вписва в т.нар. „тих лукс“ - тенденция, на която богатите фенове на модата не могат да се наситят.

Lyst Index определи Prada като една от най-горещите марки за миналата година, а търсенето на #prada в TikTok води до повече от 874 000 видеоклипа.

Тази популярност отчасти е резултат от подхода на бранда към различните поколения. Както милениалите, така и Gen Z обичат модната къща заради свежия ѝ, но носталгичен дизайн и усилията за устойчивост през последните години.

Знаменитости като Кендъл Дженър, Чарли Д'Амелио и Нкути Гатва превърнаха семплото облекло на марката в основна част от червения килим, докато инфлуенсъри редовно представят белия потник по време на Седмиците на модата по целия свят чрез визии в уличен стил.

Но дори и с логото на Prada отпред, не е ли белият потник просто това? И да, и не.

Това е "най-добрата" версия на класическата дреха, според създателката на модно съдържание @dadouchic, която го описва в TikTok видео като uber chic.