През първите шест седмици на 2024 г. продажбите на iPhone в Китай са се понижили драстично.

Доклад на Counterpoint Research съобщава, че те са спаднали с 24% през периода, тъй като Apple е била изправена пред силна конкуренция от местни компании като Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi.

По-специално, компанията бе подложена на сериозен натиск от страна на китайския технологичен гигант Huawei, чийто потребителски бизнес преживява възраждане в Китай след пускането на смартфона Mate 60, посочва CNBC.

Няколко конкурентни китайски компании за смартфони също регистрираха спад в продажбите си на бройки през шестседмичния период, но пониженията бяха по-слабо изразени от тези на Apple. Доставките на Oppo са намалели с 29% на годишна база, докато Vivo и Xiaomi са регистрирали спад от 15% и 7%, според Counterpoint Research.

Най-добре представилите се марки периода са Huawei и нейното поделение Honor, което се отдели през 2020 г. в резултат на санкциите на САЩ.

Доставките на Huawei са се увеличили с 64% на годишна база през първите шест седмици на 2024 г.. Междувременно тези на Honor с 2%.

Apple е изправена пред трудна среда на своя ключов пазар - Китай. Няколко забележителни тенденции увеличават натиска, като най-забележимата е силната конкуренция от страна на местните производители.

Миналата година Huawei пусна модела Mate 60, който имаше 5G свързаност. Това беше голяма изненада за света, тъй като правителството на САЩ наложи на производителя санкции през 2019 г. и 2020 г., като я отряза от ключови чипове и технологии, необходими за 5G мобилния интернет.

Някога най-големият играч на пазара на смартфони в света по обем на продажбите, Huawei беше единственият голям претендент на Apple в Китай, когато ставаше въпрос за устройства от висок клас. Клиентите се насочиха към iPhone, след като смартфоните на китайската компания загубиха конкурентоспособността си поради липсата на 5G и на авангардни полупроводници. Въпреки това тя вижда първите признаци на възраждане с Mate 60.

"Huawei се завръща, опитвайки се да спечели обратно дезертьорите към iPhone отпреди няколко години", казва Нийл Шах, анализатор в Counterpoint Research, пред CNBC. Налице е известна ерозия за Apple, но по-скоро други марки, които не са в премиум сегмента също усещат топлината от Huawei."