Повечето хора с интровертен характер ценят фокусирането върху собствените си мисли, цели и задачи пред шума и показността на работното място.

Те предпочитат да допринасят, да създават стойност, но без да получават в замяна постоянно признание или да попадат в центъра на вниманието.

Макар че тази тенденция е възхитителна, тя крие своите капани, особено в съвременния свят на работа от дистанция.

Може би някои служители са пренебрегнати за повишение, само защото висшият ръководител не е знаел за тях или постиженията им. Или може би ненатрапчивото поведение е било погрешно прието за липса на страст в работата.

Ако сте интровертен тип, трябва да се уверите, че усилията ви са забелязани и признати, за да отключите нови възможности, пише Harvard Business Review.

Да бъдете видими на работното място означава да се уверите, че вашият принос, умения и постижения са признати и оценени от другите в компанията.

За разлика от шумната показност, за да сте видими, трябва стратегически да споделяте актуализации, информация и успехи по начин, който е полезен и подходящ за другите, като винаги свързвате напредъка си с по-големите цели на вашите ръководители или компания.

Да оставите възможностите да минат покрай вас може да означава да пропуснете заслужена похвала, която да повиши самочувствието ви, да не изградите авторитета си и не на последно място – да се разминете с повишение на заплатата.

Ето няколко стратегии, които можете да опитате, ако предпочитате по-тих подход към видимостта, който се основава на силни страни като задълбочено мислене, внимание и способност за създаване на силни връзки на работното място.

Изкажете се в началото

Срещите са златна възможност да се изкажете в реално време пред лицата, вземащи решения.

Когато се изказвате, предоставяте прозрения или предлагате решения, демонстрирате разбирането си за бизнеса, способността си да мислите критично и готовността да ръководите.

Но интровертите, с тяхната склонност към интроспекция, понякога могат да останат на заден план на срещите, като се съсредоточат върху слушането, обмислят твърде дълго своя принос или се подчиняват на авторитетните фигури в залата.

Ако някога сте се въздържали по време на среща, чакайки "правилния момент", за да се включите, знаете колко бързо може да ви се размине той. Колкото по-дълго чакате, толкова по-трудно става да се намесите и преди да се усетите, всички добри идеи вече са изложени на масата.

С напредването на срещата тревожността ви нараства, което прави препятствието да се изкажете още по-голямо.

Може да избегнете този цикъл, като си поставите за цел да бъдете вторият или третият човек, който взема думата.

Това ще ви подтикне да преодолеете първоначалната бариера на участие, което често е най-трудната част.

Гласът и гледната ви точка ще се чуят в началото, когато всички все още обръщат внимание. След като разчупите леда, вероятно ще се почувствате по-спокойни и готови да дадете още по-голям принос.

Свалете напрежението

Видимостта на работното място невинаги изисква от вас да предлагате революционни идеи, които да смаят хората, или да имате всички отговори.

Това е чудесно, когато се случи, но е полезно и просто да се позиционирате като активен участник и модератор на разговора.

Да присъствате и да участвате в диалога често е по-важно, отколкото да чакате перфектното взаимодействие.

Можете да покажете присъствието си чрез внимателна ангажираност, без да сте в центъра на вниманието. Задаването на въпроси, които подтикват към по-задълбочено мислене, споделянето на предложения, които се основават на казаното от другите, или дори признаването и обобщаването на точките, направени от колегите, за да се осигури консенсус, може да допринесе за повишаване на вашия авторитет. Например:

• Развийте темата на колега. "В допълнение към това, което Джейми спомена, смятам, че..."

• Задайте уточняващ въпрос. "Каква е ролята на междуфункционалното сътрудничество в този проект?"

• Разсъждавайте върху предишна дискусия. "Това е свързано с това, което обсъждахме миналата седмица относно..."

• Предложете ресурси. "Има една статия, която подкрепя тази идея и може да предложи повече информация."

Откажете се от самоиронията

Интровертите са склонни да омаловажават идеите и постиженията си. Но обичайното използване на фрази като "Не съм експерт по този въпрос" може да накара другите да подценят знанията и възможностите ви, като неволно сигнализира, че не сте основен източник или лидер на мнение във вашата област, дори когато е вярно обратното.

С течение на времето това може да намали авторитета и влиянието ви. За да промените начина, по който се възприема комуникацията ви, заменете самооценяващите се изявления с по-уверен език. Например:

• Вместо: "Може би не е правилно, но...", опитайте: "Друг подход би могъл да бъде..."

• Вместо: "Просто споменавам за това...", опитайте: "Бих искал да предложа..."

• Вместо: "Съжалявам, ако това не е по темата...", опитайте: "За да разширим гледната си точка..."

• Вместо: "Не съм се интересувал много от това...", опитайте: "Първоначалните ми мисли са..."

• Вместо: "Това е само мое мнение..." опитайте: "Въз основа на моето разбиране..."

Като оформяте приноса си уверено, насърчавате другите да уважават идеите ви и да признават експертизата ви.

Асинхронна комуникация

За разлика от разговорите в реално време, които изискват незабавни отговори, асинхронната комуникация дава възможност за по-рефлексивен обмен, който е идеален за интроверти.

Това ви дава възможност да организирате мислите си и да изразите прозренията си, без да се налага да отговаряте веднага.

Помислете за изготвяне на месечен или тримесечен бюлетин, който да се разпространява сред ръководството или в цялата ви организация.

Основната полза е, че заинтересованите страни са информирани, като в същото време ви дава възможност да се изявите.

Можете да подчертаете постиженията на екипа си, да споделите прозрения и да предложите идеи по добре обмислен начин.

Друг вариант е след среща на екипа да изпратите имейл до шефа си, в който да напишете: "След като обмислих нашия разговор, смятам, че XYZ може да бъде ефективна следваща стъпка, която да обмислим." Това показва, че сте човек, който се отнася сериозно към работата си.

Бъдете благодарни

Интровертите често се оказват в ситуация, в която се борят за нужда от изява. От една страна, те искат да бъдат скромни, но от друга, осъзнават важността да заявят успеха си. Изразяването на благодарност е елегантно решение на тази дилема.

Като оформяте постиженията си в контекста на скромността и признателността, можете да останете верни на себе си, като си гарантирате, че постиженията ви няма да останат незабелязани.

Изявления като "За мен е привилегия да ръководя тази инициатива" демонстрират готовността ви да поемете отговорност.

Споменаването на "Благодарен съм за възможността да допринеса за този проект, който ми позволи да използвам уменията си в XYZ" позволява да признаете ролята си за успеха на екипа.

Споделянето на "За мен е чест, че нашите резултати бяха признати пред клиентите" ви позволява да предложите истинско, сърдечно чувство, като подсилите стойността си.

Да бъдете забелязани и признати може да отвори врати към нови възможности и да даде тласък на кариерата ви. Но това не трябва да става с цената на това да се превърнете в някой, който не сте.

Дори като интроверт можете да намерите начини да увеличите силата си и да използвате най-добрите си качества и умения, за да бъдете оценени подходящо.