Миналия месец Apple се отказа от мечтата си за електрическо превозно средство. Този месец един от най-големите съперници на производителя на iPhone в Китай му показва как се прави това.

Базираният в Пекин производител на смартфони Xiaomi е на път да направи това, което Apple не можа, след като обяви плановете си да започне да продава първата си линия електромобили - Speed Ulta 7 (SU7) - на 28 март в десетки градове в Китай.

За Лей Джън, основател и главен изпълнителен директор на Xiaomi, навлизането в тази индустрия е изключителен подвиг, посочва Business Insider. Електромобилите му ще се пуснат за продажба само три години, след като компанията му заяви, че се насочва отвъд потребителската електроника.

През декември Лей сподели опита си от шофирането на 100 различни електромобила, за да "се поучи от силните страни на всеки един от тях" и да натрупа "опит от първа ръка", който смята за необходим при създаването на конкурентен модел. Усилията изглежда са се отплатили: SU7 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,78 секунди, според Xiaomi.

"С наближаването на 3-тата годишнина от нашето пътуване към производство на електромобили, борбата за Xiaomi EV продължава да подхранва мен и екипа. Оставаме твърдо решени да направим страхотна кола!", заяви главният изпълнителен директор на Xiaomi в X.

Подобно на Apple, китайският производител е най-известен с продажбата на смартфони. В Китай Xiaomi има 13,8% дял от пазара на мобилни устройства, което я поставя точно зад 15,7% на Apple тази година, според данни на Counterpoint Research.

Затова си струва да се запитаме как Xiaomi е успяла да направи това, което Apple неуспешно се опитваше през по-голямата част от десетилетието.

Решението на Apple да прекрати проекта си за електромобил дойде, след като се сблъска с няколко производствени проблема, които принудиха компанията да обмисли по-малко амбициозен проект. Междувременно Xiaomi успя да използва в своя полза съществуващата база на електромобилната индустрия в Китай.

"Целта на Xiaomi е да направи автомобил мечта, който да е толкова добър, колкото Porsche и Tesla", казва Лей по време на събитието за представянето на SU7, на което присъстват хиляди хора в Китайския национален конгресен център.

Китайската компания се възползва от партньорството си с Beijing Automotive Group, което ѝ осигури по-бърз достъп до разрешително за производство, по данни на Bloomberg. Партньорството ще помогне на компанията да произвежда около 200 000 електромобила годишно. Разбира се, успехът на Xiaomi не е гарантиран само защото вече е готова да продава електромобили.

Пазарът на електрически превозни средства преминава през труден период, като конкурентни производители като Tesla и BYD водят ценова война за привличане на потребителите.

Xiaomi, която все още не е обявила цена за своя SU7, се стреми да се насочи към премиум пазара. Това може да се окаже предизвикателство в Китай, където производителите се борят със забавянето на търсенето. Все пак компанията успя да постигне нещо, за което Apple мечтаеше в продължение на 10 години.