Adobe набира видеосъдържание, за да създаде свой генератор с изкуствен интелект, опитвайки се да настигне конкурентите си, след като OpenAI демонстрира подобна технология.

Софтуерната компания предлага на своята мрежа от фотографи и художници до 120 долара, за да изпратят видеоклипове на хора, които показват ежедневни действия или емоции, като радост и гняв, съобщава Bloomberg. Целта е да се набавят активи за обучение на изкуствен интелект.

През изминалата година Adobe се фокусира върху добавянето на функции за генеративен изкуствен интелект към портфолиото си от софтуер за професионалисти, включително Photoshop и Illustrator. Компанията пусна инструменти, които използват текст, за да създават изображения и илюстрации, които досега са използвани милиарди пъти.

Въпреки това моделът за генериране на видео Sora от OpenAI отново разпали опасенията на инвеститорите, че дългогодишният лидер в областта на творческия софтуер може да бъде разрушен от новата технология. В резултат на това Adobe работи върху свой отговор на Sora, като планира да обсъди повече за него по-късно тази година.

Компанията събира над 100 кратки клипа, както и прости анатомични снимки на крака, ръце или очи. Adobe иска и съдържание на хора, които "взаимодействат с предмети", като смартфони или фитнес уреди. Тя предупреждава да не се предоставят материали, защитени с авторски права, голота или друго "чувствително съдържание".

Заплащането за видеоклиповете е средно около $2,62 на минута, въпреки че може да достигне до $7,25 в зависимост от съдържанието.

В обявата на компанията, цитирана от Bloomberg, се подчертава огромното количество данни, необходими за изграждане на AI моделите, които са в основата на популярни продукти за създаване на съдържание като ChatGPT. Съществуват много дебати относно източника на тези данни. Главният технологичен директор на OpenAI Мира Мурати заяви в популярен клип от интервю за The Wall Street Journal миналия месец, че не е сигурна дали Sora е обучена на съдържание от потребители в YouTube, Facebook и Instagram.

Adobe се опитва да направи нещо различно със своите модели, като ги обучава предимно върху огромната си библиотека от стокови медии за маркетолози и дизайнери. В случаите, в които това се окаже недостатъчно, тя се снабдява с изображения, идващи директно от автори. През последните месеци компанията е предложила заплащане на сътрудници, които предоставят масово количество снимки за обучение на AI - например изображения на банани или знамена. Според обявите, видяни от Bloomberg, за тези задачи се заплаща от 6 до 16 цента на изображение.