Японската Toyota Motor ще си партнира с китайската Tencent, а Nissan - с Baidu, съобщиха от компаниите в четвъртък. Тези нови трансгранични партньорства подчертават значението на изкуствения интелект (AI) за производителите на автомобили.

Отделните съобщения на два от най-големите японски автомобилни производители, които дойдоха от автомобилното изложение в Пекин, стартирало в четвъртък, също така подчертават опита на японските компании да се справят с мащабните технологични промени, които нарушиха някогашните им завидни позиции на китайския пазар. Само допреди няколко години японските автомобилни компании бяха едни от най-известните чуждестранни марки в страната, но напоследък те отстъпват сериозно, тъй като местните производители, водени от BYD, завземат все по-голям пазарен дял с електрически автомобили, снабдени със софтуер и предназначени да отговарят на вкусовете на по-младите потребители.

Tencent, гигант в областта на игрите и социалните медии, и Baidu, водещата китайска търсачка, са лидери в надпреварата на полето на генеративния изкуствен интелект в страната.

Toyota, най-големият производител на автомобили в света по обем, ще включи технология от Tencent Technology в произведен в Китай лек автомобил, който ще бъде пуснат в продажба тази година, разкрива пред CNBC Йимин Сю, директор на Toyota за Китай, като добавя, че двете компании ще предлагат услуги, базирани на силните позиции на Tencent в областта на големите данни, изкуствения интелект и изчислителните облаци.

От Nissan на свой ред заявяват, че с Baidu са подписали меморандум за разбирателство за провеждане на изследвания в областта на изкуствения интелект и така наречените "умни автомобили". Nissan ще използва генеративния AI на Baidu в своята платформа, за да проучи възможността за бъдещо развитие на технологиите в автомобилната индустрия. Освен това компанията ще оборудва китайските си автомобили с продукти на Baidu, базирани на изкуствен интелект.

Тези партньорства демонстрират колко конкурентен е станал Китай за производителите на автомобили, дори за световни гиганти като Toyota. Чуждестранните производители се борят да покажат, че могат да останат значими на най-големия пазар в света, на фона на натиска от преминаването към електрически автомобили, възхода на местните марки и ценовата война. Продажбите на Toyota се свиха, въпреки че тя избегна острите удари, които Honda Motor и Nissan претърпяха. Продажбите на автомобилен производител №1 в Китай спаднаха с 1,7% до 1,9 млн. автомобила през 2023 г., което е втора поредна година на спад.

Затова и на изложението в Пекин Toyota показа два нови модела електрически автомобили с батерии, насочени изцяло към китайския пазар.