Пет бизнеса, които са най-успешни през януари

23984
Пет бизнеса, които са най-успешни през януари

Януари е месецът, в който повечето хора са с изтощени батерии след прекаляването с храната и разходите по време на празниците. Смята се, че първите седмици от новата година не са подходящи за търсене на работа или започване на бизнес.

Но има индустрии, които се възползват от първия месец на годината благодарение на новогодишните обещания, които правим през декември за промяна на живота си. ВВС публикува няколко примера.

1. Абонаментите за фитнес зали

Желанието да свалим килограми  и да водим по-здравословен начин на живот през новата година се превръща във възможност за бизнес за фитнес залите и тренировъчните центрове. Повечето от тях предлагат специални цени и програми в първия месец на годината с цел да привлекат нови клиенти.

12% от новите абонаменти за фитнес зали се регистрират през януари, сочат данни на Международната асоциация за здраве и спортни клубове. Втората седмица на януари е най-конкурентната за фитнес залите, пише организацията, която анализира индустрията в САЩ и други държави. Но половината от новите абонати се отказват след шест месеца, показва изследване от 2011 г.

2. Молби за развод

Прекратяването на брака е лично решение, но формалностите за постигането му са създали индустрия за милиони долари на година. Много адвокати по бракоразводни дела се готвят за голямо количество молби за развод, които пристигат през януари.

Защо точно този месец? Според изследване от 2014 г. на британската компания Irwin Mitchell една на всеки пет женени двойки с деца на Острова са се разбрали да останат заедно на Коледа и да прекратят брака си през януари.

В САЩ тенденцията да се иска развод през януари е същата, казва пред Market Watch Джеймс Макларън, президент на Американската академия на бракоразводните адвокати. „Броят на молбите за развод през януари скача с една трета спрямо обичайното ниво. Повишението започва през януари и приключва около март“, отбелязва Макларън.

Според американската социоложка Джули Бринс празничните дни са свещени за семействата, а искането на развод се смята за неуместно, почти табу. Бринс анализирала молбите за развод между 2001 и 2015 г. в щата Вашингтон и установила , че те нарастват след лятната и зимната ваканция.

3. Спиране на цигарите

В последните пет години въпросът „как да спра да пуша“ е регистрирал най-големия брой търсения в Google през първата седмица на януари. Това е новогодишното обещание на милиони хора по света, които виждат в новата година надежда за скъсване с вредния навик.

Philip Morris ще кара пушачите да сменят цигарите с нови продукти Тютюненият гигант инвестира сериозни усилия и средства, за да се подготви за бъдеще, в което пушенето на традиционни цигари ще бъде отживелица

 

„Януари е ключов момент за нас“, казва през 2011 г. Сю Келси, директор на марка продукти за спиране на цигарите в САЩ, цитирана от New York Times. Лепенки, дъвки и никотинови таблетки се рекламират специално през януари, когато е най-вероятно да се увеличи броят на потребителите.

Продажбите на тези продукти в САЩ се увеличават с 40% през януари, сочат данни на GlaxoSmithKline, цитирани от New York Times. Това е значително увеличение за мултимилионната индустрия, която се оценява на 2.4 млрд. долара, показва доклад на Reuters през 2015 г.

4. Диети

Тези дни е обичайно хиляди потребители на социалните мрежи да заменят чашите с шампанско със снимки на сокове и фрешове от плодове и зеленчуци. Първите седмици на януари са стратегически момент за продажбите на продукти, свързани със загубата на тегло.

Много хора решават да купят пакет за „детоксикация“, който изисква от тях да пият само сокове в продължение на три дни. В Англия например очакват 50 000 души да се включат във „вегянуари“ - движение, което приканва хората да станат вегани през първия месец на годината.

Заради тази и други сходни инициативи много известни ресторанти на Острова включват вегански ястия в менюто си.

5. Онлайн запознанства

Началото на новата година мотивира много хора да търсят нова любов в интернет. Компанията Match.com, която е най-големият сайт за запознанства в САЩ с близо 59 млн. абонати, всяка година регистрира пик на нови потребители в първите седмици на януари.

В първата неделя на месеца се регистрират най-много потребители, сочат данните на редица портали и мобилни приложения за срещи. Match.com нарича януари и февруари месеците за онлайн срещи.

Някои от тези сайтове не таксуват потребителите си, но други го правят. А трафикът в порталите и приложенията за срещи е важен за растеж на бизнеса им. Потреблението на тези услуги от младежи на 18-24 години е нараснал три пъти в САЩ - от 10% през 2013 г. на 27% миналата година, сочат данни на института Пю.

Снимки: Pixabay.com

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.

В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

Ask Bid
  • SOFIX 633.630 -0.42%
  • BGREIT 108.480 -0.26%
  • BGTR30 503.660 -0.32%
  • BGBX40 125.190 -0.37%
  • EUR/USD 1.0750 1.0751
  • GBP/USD 1.2412 1.2413
  • USD/JPY 110.9740 110.9860
  • USD/CHF 0.9960 0.9962
  • USD/CAD 1.3383 1.3384
  • AUD/USD 0.7656 0.7657
  • USD/BGN 1.8192 1.8195
  • DOW JONES 20679.76 20683.76
  • S&P500 2354.90 2355.40
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5054.87 5056.87
  • DAX 12213.42 12215.42
  • FTSE 100 7336.23 7337.73
  • ПЕТРОЛ 48.50 48.55
  • ЗЛАТО 1252.30 1252.80
  • СРЕБРО 18.12 18.15

Видео