Какво прави един град велик? Броят на населението? Географското разположение? Не.

Според Майкъл Стъмпф, професор от Imperial College London, това е възможността за комуникации в града, или иначе казано, възможността хората в него да се срещат.

Стъмпф и неговите колеги са публикували доклад, според който броят на населението и географията не са важните фактори, определящи икономическата производителност на един град.

Виж още: Най-футуристичните градове в света

Най-важното е комуникативността в града. При настоящите тенденции, според които все повече хора се местят в градовете, тези, които не помислят за инфраструктурата, като метро, автобусни ленти, велоалеи, ще изостават.

За да останат в града, жителите трябва да имат причина.

„Градовете, които позволяват на хората достъп до интересни дейности ще бъдат по-атрактивни.

Според авторите на доклада това има реално отношение върху БВП на града. Подобряването на транспортната мрежа подобрява качеството на живот на гражданите.

Градовете с много развит транспорт като Берлин и тези, които са дружелюбни към колоездачи, като Копенхаген, са сред най-развитите икономически. В някои градове може да стигнеш от единия до другия край бързи, без да ти се налага да преминеш през нито едно кръстовище.