Акциите на френската луксозна група Kering претърпяха срив с 14%, след като компанията предупреди, че продажбите на Gucci ще спаднат с 20% на годишна база през първото тримесечие.

Рядко срещаното предупреждение предвижда общите приходи на групата да спаднат с 10% през първите три месеца на 2024 г. на съпоставима база, което я отличава от другите луксозни компании като LVMH и Hermes, проявили устойчивост на икономическите ветрове.

Kering се срина до дъното на Stoxx 600 след забавено отваряне, като повлече със себе си и други европейски луксозни компании, отбелязва CNBC.

Акциите на LVMH, Christian Dior и Hermes се понижиха с повече от 2%, докато Burberry отбеляза спад с 5,7%.

"През първото полугодие, което Kering очакваше да бъде предизвикателно, настоящите тенденции карат Групата да прецени, че консолидираните ѝ приходи през първото тримесечие на 2024 г. ще намалеят с около 10% на съпоставима база, спрямо първото тримесечие на миналата година", се казва в изявление на Kering.

"Тези резултати отразяват най-вече по-рязкото намаляване на продажбите на Gucci, особено в Азиатско-тихоокеанския регион. Очаква се съпоставимите приходи през първото тримесечие да намалеят с близо 20% на годишна база."

Забавянето произтича основно от Азия и най-вече Китай, чиято икономика изпитва затруднения.

Клаудия Пансери, главен инвестиционен директор на UBS за Франция, смята, че предупреждението на Kering е индикатор за това, че в Китай продължава да има насрещни ветрове на фона на макроикономически натиск.

"Трябва ни повече време, за да видим, че потребителските разходи се увеличават. Имаме нужда от стабилизиране на пазара на недвижими имоти.

Но, казано по този начин, се наблюдава и възстановяване на пътуванията по света, така че това би трябвало да добави малко гориво към бизнеса на луксозните стоки", заяви тя и допълни, че остава оптимистично настроена към пазара, който представлява значителна част от експозицията на банката.

Италианската марка Gucci беше любимец в портфолиото на придобилата я френска група Kering, като през 2021 г. постигна добри резултати, обусловени от бума в началото на пандемията.

Оттогава обаче брандът се бори да запази пазарния си дял, тъй като дори заможните потребители затегнаха коланите на фона на по-високата инфлация и се преориентираха към "по-тихи луксозни" марки.

Миналия месец Kering отчете 6% спад в приходите за четвъртото тримесечие на 2023 г., като продажбите спаднаха и във всички други нейни големи марки, включително Yves Saint Laurent, Balenciaga и Alexander McQueen.

Конкретно продажбите на Gucci са намалели с 4% на тримесечна база.

Главният изпълнителен директор Франсоа Анри Пино заяви, че групата ще продължи да инвестира в своите марки, включително в Gucci, дори ако това означава да получи по-ниски маржове, съобщи Reuters.

През 2023 г. Kering промени висшето ръководство на Gucci като част от по-широка стратегия за обновяване, назначaвайки Жан-Франсоа Палус за главен изпълнителен директор и Сабато де Сарно за творчески директор.

Kering заяви, че новата колекция Ancora на Де Сарно, която беше пусната в продажба в средата на февруари, е била посрещната "изключително благоприятно". Групата ще публикува данните за приходите от първото тримесечие на 2024 г. на 23 април.