Китайският производител на смартфони Xiaomi постави по-ниска от очакваната цена на първия си електромобил, като се включи в ожесточената конкурентна надпревара на китайския пазар.

Xiaomi продава стандартната версия на своя спортен седан с четири врати за 215 900 юана (29 871,19 долара), което според нейния главен изпълнителен директор Лей Джун е много по-евтино от еквивалента на Tesla.

"Той е с 30 000 юана по-евтин от Model 3", заяви Лей, цитиран от The Wall Street Journal, по време на двучасово събитие по повод представянето му, като отбеляза, че цената на модела на Tesla в Китай започва от 245 900 юана $34 057).

Xiaomi, която главно произвежда потребителска електроника информира, че за по-малко от 30 минути е получила 50 000 поръчки за гамата си SU7 EV.

Компанията обяви плановете си за създаване на собствен електромобил през 2021 г., като заяви, че ще инвестира 10 млрд. долара в този бизнес през следващото десетилетие. Лей определи начинанието като своя "последен голям стартъп проект".

Xiaomi пое по различен път от колегата си Huawei, който избра да си сътрудничи със съществуващи производители за навлизането си в електрическите превозни средства.

Базираната в Пекин компания се включва в надпреварата в момент, когато големи играчи като BYD и Tesla агресивно намаляват цените, за да спечелят дял на най-големия автомобилен пазар в света. Това също така се случва и докато китайската икономика се забавя на фона на слабото потребителско търсене.

Последните данни показват, че продажбите на дребно на електрически и хибридни превозни средства са спаднали с 12% в Китай през миналия месец.

Производителите NIO и Li Auto понижиха прогнозите си за доставките през първото тримесечие поради слабите продажби. На този фон ценовата стратегия на Xiaomi може да ѝ даде ценно предимство.

"Цените са по-ниски от уличните и от нашите очаквания", казва анализаторът на капиталовите пазари в CCB International Клинт Су пред WSJ, добавяйки че това би трябвало да се отрази благоприятно на обема на продажбите.

По-усъвършенстваните версии Pro и Max на SU7 ще се продават на дребно съответно за 245 900 и 299 900 юана, съответно $34 057 и $41 536. Xiaomi позиционира своите автомобили, за да се конкурира с Model 3 на Tesla, Taycan на Porsche, както и със Zeekr 007 на Geely Automobile.

Лей заяви, че най-усъвършенстваната версия може да развие скорост от 265 км/ч, което е по-бързо от максималната скорост на Porsche Taycan Turbo.

Xiaomi планира да започне доставките на стандартните и по-скъпите модели в края на април, а Pro версията се очаква да бъде налична до края на май. Компанията се е насочила към 39 китайски града, но не казва дали планира да продава автомобила в чужбина.

Анализаторите на Citi коментират, че първоначалните поръчки за SU7 на Xiaomi изглеждат окуражаващи, и прогнозират, че доставките ще достигнат 60 000 броя през 2024 г. “Ако Xiaomi наистина регистрира 50 000 поръчки за своите електромобили, това може да промени пазарната динамика”, казва Джоел Ин, анализатор от Nomura.

Въпреки това, по-ниските цени могат да окажат краткосрочен натиск върху маржа на брутната печалба на Xiaomi, добавят анализаторите.

Листваните в САЩ акции на Xiaomi затвориха с 12% нагоре през нощната търговия на Уолстрийт в четвъртък. Пазарите в САЩ и Хонконг са затворени в петък заради Великденските празници.