Китайската компания Xiaomi уведоми потенциалните купувачи на своя електрически седан SU7, че може да се наложи да чакат от четири до седем месеца, което е знак за голямото търсене на първия ѝ електромобил.

Производителят на смартфони и друга потребителска електроника започна да приема поръчки в четвъртък и заяви, че предварителните заявки са достигнали 88 898 през първите 24 часа.

Доставките на стандартния модел SU7 и SU7 Pro, чиято цена е 215 900 юана ($29 870), могат да отнемат 18-21 седмици, а тези на най-скъпия модел от 299 900 юана ($41 500) до 30 седмици, съобщава Reuters.

SU7, чийто дизайн предизвиква сравнения със спортните автомобили Taycan и Panamera на Porsche, беше пуснат в условията на жестока ценова война на най-големия автомобилен пазар в света, където над 40 марки се борят за вниманието на потребителите.

В понеделник подкрепената от Huawei компания Aito предложи отстъпки до 20 000 юана за новите си M7 до края на края на април, като Xpeng също предложи субсидии за своя електрически SUV G9. Освен това Chery обяви, че ще предложи данъчни облекчения и парични отстъпки за някои от най-продаваните си автомобили с бензинов двигател.

Въпреки че пазарът е предизвикателство за новодошлите, анализаторите отбелязват, че Xiaomi има по-дълбоки джобове от много стартиращи компании в областта на електромобилите. Те добавят, че опитът ѝ в областта на смартфоните ѝ дава предимство в интелигентните табла - функция, която китайските потребители ценят.

Като част от кампанията за стартиране на продажбите, Xiaomi пусна и две специални версии на електромобила, наречени "Founder's Edition", които идват с безплатни подаръци, като хладилници. Първите 5000 от тези бройки бяха разпродадени веднага.

BYD

Подкрепяният от Уорън Бъфет производител BYD отчете скок в продажбите през март, което е знак за засилване на конкуренцията от страна на китайските компании. През първото тримесечие компанията е продала 626 263 автомобили на нова енергия, което включва както електрически, така и плъг-ин, което е с 13% повече от предходната година. BYD заяви в понеделник, че продажбите през март са нараснали с 46% след спада през първите два месеца на годината.

Китайската компания се превърна в ожесточен конкурент на традиционните западни производители. В края на миналата година BYD изпревари Tesla като най-големия продавач на електромобили в света на тримесечна база.

Откакто стартира през 1995 г. като производител на батерии, BYD се превърна във водещ играч в Китай. Нейният възход отразява нарастващото господство на страната в областта на електрическите превозни средства, пише The Wall Street Journal.

Освен това BYD продава модели, които са по-достъпни от тези на Tesla, като по този начин достига до по-широка част от пазара. Компанията все още не продава леки автомобили в САЩ, но разширява дейността си в световен мащаб, включително в Европа.

В понеделник китайският производител съобщи и за скок в износа през март, като продажбите в чужбина са се увеличили почти три пъти до 38 434 единици.

Продажбите на хибридни автомобили с възможност за включване към електрическата мрежа, които съставляват 52% от общия износ на компанията през първото тримесечие, са се увеличили с 14%, а тези на напълно електрическите модели - с 13 %.

Друг производител на електромобили Li Auto отбеляза 53% скок в доставките за първото тримесечие до 80 400 единици. Geely Automobile продаде 475 720 единици, което е с 49% повече в сравнение с предходната година.