Печалбите на JPMorgan Chase за първото тримесечие на 2023 г. са нараснали с 6%, но банката заяви в петък, че по-високите лихвени проценти започват да влошават нейния бизнес и прогнозира слаб растеж за останалата част от годината.

Печалбата на най-голямата по активи банка в САЩ скача до 13,42 милиарда долара, или 4,44 долара на акция, в сравнение с 12,62 милиарда долара, или 4,11 долара на акция година по-рано. Анализаторите прогнозираха 4,17 долара за акция.

Приходите ѝ са нараснали до 41,93 милиарда долара (9% ръст), докато анализаторите прогнозираха 41,69 милиарда долара.

Печалбите на JPMorgan от кредитиране са скочили до 23,08 милиарда долара, което е с 11% повече от година по-рано. Това обаче е спад в сравнение с последното тримесечие и малко по-малко от 23,13 милиарда долара, които анализаторите очакваха, посочва The Wall Street Journal.

JPMorgan прогнозира, че нейният нетен лихвен доход за цялата година, разликата между това, което печели от заеми и ценни книжа минус това, което плаща на вложителите, ще остане непроменен спрямо миналата година - около 90 милиарда долара. Това отразява нарастващия натиск върху кредитния бизнес на банките от по-високите лихвени проценти и изглежда разочарова инвеститорите, които очакваха JPMorgan да повиши насоките си с $2 милиарда до $3 милиарда за годината. Акциите на JPM паднаха с 4% в началото на търговията, отбелязва CNBC.

По-високите лихвени проценти бяха причина за рекордните печалби на JPMorgan, тъй като банката таксуваше повече заеми, но само бавно повишаваше това, което плащаше по депозитите на клиентите. Сега, тъй като високите лихвени проценти продължават, клиентите пренасочват депозитите си от спестявания с нулев към нисък лихвен процент към по-високодоходни продукти като депозитни сертификати, които ще намалят маржовете на печалбата на банката, обясни главният финансов директор Джереми Барнъм на разговор с репортери, цитиран от WSJ.

В корпоративното и инвестиционното банкиране приходите са почти еднакви с предходната година. Таксите за инвестиционно банкиране са се увеличили с 21% до 2 милиарда долара в сравнение с 1,7 милиарда долара година по-рано. По-голямата част от скока на таксите идва от поемане на задължения, докато таксите за консултантски услуги са намалели.

„Все още сме на път да възстановим инвестиционното банкиране като цяло“, коментира Барнъм. Инвестиционните банки имат недостиг на сделки, откакто Федералният резерв скочи лихвите през 2022 г., посочва WSJ.

В потребителското банкиране приходите са нараснали със 7%, а печалбата е намаляла с 8%.

Депозитите в банката са нараснали с 2% до 2,43 трилиона долара.

Разходите за цялата компания са 22,8 милиарда долара за последното тримесечие, което е с 13% повече от година по-рано. JPMorgan прогнозира, че разходите за цялата година ще бъдат 91 милиарда долара спрямо около $87 млрд. през 2023 г.

Банката също така съобщи за такса от 750 милиона долара, наложена от Федералната корпорация за застраховане на депозитите, свързана с разходите около миналогодишните банкови фалити.

След като реализираха рекордни печалби през 2023 г., банките са изправени пред нарастващ натиск тази година. Загубите от търговски недвижими имоти и портфейли от облигации се увеличават, а очакваното плато на лихвените проценти означава, че маржовете на печалбата вероятно ще бъдат под по-голям натиск, посочва още WSJ.

JPMorgan се справя с някои от тези предизвикателства по-добре от своите конкуренти. Банката все още увеличава приходите си от кредитиране, докато конкурентите ѝ отбелязват спад. Тя също така успява да разчита на нелихвени приходи от бизнеси като инвестиционно банкиране и управление на активи, добавя изданието.

„Печелим много пари“, каза главният изпълнителен директор Джейми Даймън по време на разговор с анализатори в петък.

Даймън, който тази година отбелязва своя 20-годишен юбилей във финансовата институция, наскоро каза на акционерите, че битката срещу инфлацията не е приключила и може да се очакват лихвени проценти до 8% или повече.

Въпреки това той каза в петък, че американският потребител остава силен като цяло.

Ръстът на разходите на американците за кредитни карти на JPMorgan Chase са нараснали с 9% през тримесечието спрямо година по-рано, но са спаднали спрямо края на миналата година.