Продажбите на умни часовници претърпяха срив от юли до септември

2653
Продажбите на умни часовници претърпяха срив от юли до септември

Продажбите на умни часовници са паднали с над 50% на годишна база през третото тримесечие на тази година, съобщи днес CNBC, като се позова на компанията за пазарни проучвания International Data Corporation (IDC).

Според данните на IDC, продажбите на умни часовници са паднали с 51.6% през трите месеца до септември - до 2.7 млн. броя. Според фирмата, основната причина за това е слабото представяне на Apple и Lenovo.

IDC отбелязва, че третото тримесечие на 2015 г. е първото пълно тримесечие за оригиналния Apple Watch, докато втората генерация на умния часовник се е продавала само през последните две седмици на съответния период тази година. Това е довело до спад в продажбите на Apple Watch от 71.6%, изчислява компанията, която напомня, че болшинството от продажбите на смарт часовници в световен мащаб се формират от устройството на Apple.

Все пак IDC отбелязва, че за Apple и нейния умен часовник може би предстоят силни финални месеци от годината.

Умните часовници нашумяха през 2014 г., когато технологията бе все още сравнително непозната. След това обаче търсенето на джаджите постепенно отслабна, не на последно място и поради факта, че Apple внесе промени в своите устройства едва тази година.

Конкурентната платформа Android Wear на Google също очаква обновяване чак през 2017 г., а третият голям играч на пазара – Samsung – все още не е пуснал своя нов часовник Gear S3.

Към момента вече е напълно ясно, че умните часовници не са продукт за всеки, но все още е рано да гледаме на технологията като неуспешна. В момента производителите работят в посока да дефинират по-ясно ролята на умните часовници, като повечето позиционират устройствата си като фитнес джаджи.

Един от големите успехи на последното тримесечие бе отбелязан от компанията Garmin, чиито продажби в тази категория скочиха с цели 324% за периода, по данни на IDC. Така Garmin е вторият най-голям производител на смарт часовници с пазарен дял от 20.5%.

За същия период продажбите на Samsung са се увеличили с 9 на сто и така компанията се нарежда на трето място. Заемащите четвърто и пето място по продажби Lenovo и Pebble отбелязват спад, информира IDC.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.

В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

Ask Bid
  • SOFIX 639.720 0.00%
  • BGREIT 108.190 0.00%
  • BGTR30 504.220 0.00%
  • BGBX40 125.770 0.00%
  • EUR/USD 1.0792 1.0793
  • GBP/USD 1.2479 1.2481
  • USD/JPY 111.2630 111.2750
  • USD/CHF 0.9917 0.9918
  • USD/CAD 1.3332 1.3335
  • AUD/USD 0.7674 0.7676
  • USD/BGN 1.8121 1.8124
  • DOW JONES 20668.22 20672.22
  • S&P500 2348.40 2348.90
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 4993.84 4995.84
  • DAX 11913.15 11915.15
  • FTSE 100 7325.26 7326.76
  • ПЕТРОЛ 48.13 48.18
  • ЗЛАТО 1248.53 1249.03
  • СРЕБРО 17.51 17.58

Видео