Snap Inc може да генерира годишни приходи от близо 15 млрд. долара след 10 години, но преди това компанията трябва да даде отговор на няколко важни въпроса. Това е мнението на съоснователите на компанията за рисков капител Goodwater Capital Чи-Хуа Чиен и Ерик Ким, с което ни запознава материал на Business Insider.

Чиен прекарва ранните години на своята кариера в компанията за рисков капитал Accel Partners. През 2005 г. той представя на своите шефове перспективен нов бизнес, наречен Facebook. Goodwater Capital се решава на инвестицията, а останалото, както се казва, е история.

Днес Чиен анализира шансовете на Snap да се превърне в следващия Facebook. Той и Ким не са анализатори от Wall Street и нямат за цел да дават препоръки за покупка или продажба на акциите на Snap, отбелязва Business Insider. В същото време обаче те искат да преведат заявлението за IPO на Snap на по-разбираем език и като резултат стигат до някои интересни заключения.

Goodwater Capital прогнозира, че ако Snap следва темповете на растеж на подобни стартъпи, то годишните приходи на компанията ще достигнат 14.8 млрд. долара през 2027 г., от 404 млн. долара през миналата година. В това темпо компанията би трябвало да излезе на печалба през 2020 г.

Нищо от това обаче не е гарантирано и за да стигне до този ръст, Snap ще трябва да се справи с някои предизвикателства.

Основният въпрос е „колко силно е тяхното рекламно звено“, коментира Ким пред Business Insider.

Snap вярва, че ще може да привлече част от бюджетите за телевизионна реклама към своята платформа, но ще трябва да докаже, че това наистина е така. Друго сериозно предизвикателство е свързано с възрастовия диапазон на потребителската база на Snapchat. Към момента мобилното приложение все още не успява да пробие над границата от 30 години.

Според Чиен Snapchat трябва да даде отговор на два въпроса:

Ще може ли да направи значим пробив във възрастовата категория над 30 г.?

Ще може ли да пробие в Азия?

Когато Facebook стана публична компания преди осем години, изглеждаше, че платформата осъществява пробив в тези категории. Днес Snapchat все още не е отбелязал напредък в нито една от тях, но от друга страна, платформата е само на пет години и е на много по-ранен етап в своето развитие.

Другият голям дебат е дали Snap ще бъде новия Facebook или новия Twitter. Първият сценарий би означавал, че компанията ще се изстреля във висините, захранвана от парите на рекламодателите, докато вторият може да доведе до проблеми с монетизацията на платформата и привличането на нови потребители.

Проспектът за първичното публично предлагане на Snap разкрива, че темпът, с който Snapchat привлича нови потребители, е отбелязал сериозно забавяне през миналата година, а това не е добър знак. Засега обаче Ким и Чиен се въздържат от прогнози за това по кой път ще поеме Snap след своето публично предлагане.

В тази връзка, последните новини около предстоящото IPO на Snap са, че компанията е взела решение диапазонът на офертната цена на нейните акции да бъде 16-19 долара за брой. Информацията бе съобщена първо от вестник Wall Street Journal, който се позова на свои източници. От Snap отказаха да дадат коментар по темата.

Такъв диапазон ще постави пазарната стойност на компанията между 19.5 млрд. долара и 22.2 млрд. долара. Това може да направи Snap третото най-голямо технологично IPO за последното десетилетие и най-голямото след IPO-то на Alibaba през 2014 г.