Продажбите на луксозни стоки в Китай започват се възстановяват и въпреки че все още не са достигнали нивата от 2021 г., анализаторите и водещите брандове в сектора очакват нови възможности за растеж в сравнение с тенденциите преди пандемията.

Лидерът в луксозната индустрия – LVMH на Бернар Арно беше последният гигант, който обяви резултатите си за 2023 г. миналия четвъртък и отбеляза, че през декември модата и кожените изделия са отбелязали ръст от над 30% в Китай, припомня CNBC.

Резултатите на компанията показаха, че въпреки известното възобновяване на пътуванията в чужбина, все повече китайски потребители купуват луксозни продукти у дома.

"Що се отнася до магазините в Китай, има два пъти повече клиенти, отколкото през 2019 г.", заяви Бернар Арно, председател и главен изпълнителен директор на LVMH, по време на разговора за приходите, според стенограма на FactSet. "Това означава, че вътрешните покупки в Китай са нараснали значително, така че трябва да отговорим на това", допълва той.

Акциите на LVMH скочиха с 8% и повишиха перспективите в луксозния сектор Най-голямата луксозна група в света отчете продажби в размер на 86,15 млрд. евро за 2023 г.

Според консултантската компания Bain & Company пазарът на луксозни стоки в континентален Китай е нараснал с около 12% миналата година, достигайки над 400 млрд. юана (56,43 млрд. долара).

Въпреки тези данни, нивата от 2021 г. все още не са достигнати, поради гъвкавите потребителски настроения и възобновяването на луксозни покупки в чужбина.

От Bain & Company обаче очакват вътрешният пазар на луксозни стоки само да расте през следващите години.

Миналата година покупките им в континентален Китай съставляваха около 16% от световния пазар, а през 2030 г. се очаква да достигнат поне 20%, смята Уейуей Син, базиран в Хонконг партньор в практиката на Bain за потребителски продукти и търговия на дребно в Китай.

"Всички тези данни подчертават важността на китайския потребител на луксозни стоки и на китайския пазар", коментира експертът пред CNBC.

Пазарът на луксозни стоки е във възход, но само за най-богатите клиентиТова са изводите в новия доклад на консултантската компания Bain & company

По-рано този месец Richemont, компанията майка на Cartier, съобщи, че продажбите в континентален Китай, Хонконг и Макао са нараснали с 25% през трите месеца до 31 декември.

Финансовият директор на компанията Буркхарт Грюн описа китайския бизнес като "възстановяващ се", особено в контекста на продължителния спад в сектора на недвижимите имоти и бавното възстановяване на туризма в чужбина.

През последните години потребителите в Китай не са склонни да харчат поради несигурността за бъдещите им доходи и огромното забавяне на икономическия растеж.

Треска за лукс: Бутиците очакват по-малко, но по-богати клиенти от КитайМарките и инвеститорите се борят да си върнат всеки китайски потребител

На този фон, луксозните марки все по-често се обръщат към онлайн каналите, за да си осигурят ангажираност на клиентите, допълва Син от Bain.

В доклада на Bain се казва още, че около половината от водещите марки и няколко нишови са се възстановили до нивата на продажби през 2021 г., без обаче да се посочват конкретни имена.

"Нишовите марки, които последователно са инвестирали в изграждането на бранд в продължение на няколко години, са имали успех", посочват авторите на доклада.

Тъй като компаниите се конкурират за парче от китайския потребителски пазар, един от нововъзникващите сегменти е спалното и финото бельо.

По данни на PitchBook през последните 18 месеца в тази категория са сключени поне четири инвестиционни сделки. Последната посочена транзакция е придобиването през август на италианската компания за луксозно спално бельо Frette от инвеститори, сред които е Дин Шижун, председател на китайската компания за спортни облекла Anta.

Фарел Уилямс покори Азия с модното шоу „От Хавай до Хонконг“Моделите дефилираха по открит подиум на Алеята на звездите - хонконгският отговор на холивудската Алея на славата

"Отношението на потребителите към продуктите за спално бельо постепенно се променя, като все повече потребители са склонни да плащат за висококачествено бельо и поставят по-голям акцент върху качеството на продукта, функционалността и допълнителните услуги", обяснява Ашли Дударенок, основател на ChoZan, консултантска компания за маркетинг в Китай.

Тя допълва, че местните компании за домашен текстил "активно се стремят към "технологични иновации" и проучват пазара на висок клас спално бельо, за да отговорят на изискванията на потребителите".

Докато потребителите в САЩ съставляват над 40% от световния пазар на висококачествен текстил за легла и баня, китайските потребители в момента са само около 5% или по-малко, според оценки на базирания в Пекин институт за потребителски проучвания на ZWC Partners, компания за рисков капитал.

Изследването им установява, че китайският луксозен сегмент на пазара на легла, бани и текстил е с размер около 700 млн. долара през 2023 г. – малка част от вътрешния пазар, който е около 10 млрд. долара, допълва CNBC.