Луксозните марки, ориентирани към богати потребители в САЩ, се представят по-добре от фокусираните към амбициозните купувачи с по-ниски доходи.

Това са изводите на консултантската компания Bain & company, цитирани от Reuters.

В доклада, който се изготвя два пъти годишно, Bain увеличaва прогнозите си за годишните продажби на световния пазар на луксозни стоки за лична употреба - обхващащ дрехи, аксесоари и козметични продукти.

Очакваният ръст за тази година е между 5-12% в сравнение с предишните очаквания за ръст от 3-8%. Bain обаче посочва още едно доказателство, че силната следпандемична разходна вълна в САЩ намалява.

Луксозният гигант LVMH не забавя темпото в условия на икономически трусовеБизнес империята включва 75 изтъкнати марки, които се развиват в шест различни сектора

"Налице е цялостно забавяне, така че категории като улично облекло и маратонки са малко по-слабо представящи се в момента", коментира партньорът в компанията Федерика Левато пред Reuters.

"Марките, които са в състояние да задоволят нуждите на най-богатите клиенти са тези, които се представят по-добре от другите", допълва тя.

Много от марките от висок клас променят своите стратегии за продажба или се издигат на по-високо ниво, за да се погрижат за най-богатите си клиенти, които се смятат за по-устойчиви на икономическия натиск.

Треска за лукс: Бутиците очакват по-малко, но по-богати клиенти от КитайМарките и инвеститорите се борят да си върнат всеки китайски потребител

Това е за сметка на по-младите купувачи, които са подложени на по-голям натиск от повишаващите се цени, отколкото възрастните поколения с по-високи доходи.

Пример за това е Hugo Boss, търговец на дребно с първокласна мода, който миналата седмица повиши целите си за продажби и печалба за 2025 г. и заяви, че продължава да наблюдава силен растеж в САЩ и очаква ръст на приходите в Азиатско-тихоокеанския регион.

По данни на Bain продажбите на луксозни стоки през миналата година са възлизали на 345 млрд. евро, допълва Reuters.