Едно от основните оплаквания от Copilot на Microsoft е, че не работи толкова добре, колкото ChatGPT.

Това издават служители, пряко запознати с отзивите на клиентите на технологичния гигант.

"Всеки път, когато някой клиент започне да го използва, той го с ChatGPT и казва: "Не използвате ли една и съща технология?", твърди един от служителите, цитиран от Business Insider.

ChatGPT, чатботът с изкуствен интелект на OpenAI, постави сравнително високи очаквания пред клиентите, които сега за първи път изпробват инструментите на Microsoft Copilot.

Усилията на компанията да отговори на тези очаквания са важен тест, тъй като индустрията за изкуствен интелект иска да пренасочи потребителите от безплатни чатботове към нещо с по-голяма стойност.

Copilot vs. ChatGPT

Copilot е достигнал до най-много клиенти досега, след като компанията го направи общодостъпен през ноември. Това е версия на асистента с изкуствен интелект, която работи с пакета от бизнес приложения на компанията, като Word, Outlook и Teams.

Според служителите, досега отзивите за инструмента са били от смесени до положителни.

Съществуват обичайните проблеми на Microsoft: Някои клиенти използват по-стари версии на продукти, като например услугата за електронна поща Outlook и очакват възможностите на AI Copilot да работят с този донякъде остарял софтуер.

Сравненията с ChatGPT не спират, допълват вътрешните източници от компанията.

"Работната" версия на Copilot използва данни за вътрешни клиенти, за да осигури автоматизирана поддръжка.

Той прави заявки за чувствителна информация от източници, включително софтуера за съвместна работа SharePoint на Microsoft.

Това понякога означава, че отговорите не са толкова бързи или задълбочени, колкото при безплатен и отворен уеб базиран чатбот като ChatGPT, обучен на информация от целия интернет.

Служители на Microsoft коментират, че клиентите, които твърдят, че Copilot не може да се сравнява с ChatGPT, просто не разбират как работят различните продукти.

Това беше потвърдено от Джаред Спатаро, корпоративен вицепрезидент на Microsoft за AI на работното място, в интервю, организирано от компанията.

Инструментите Copilot на Microsoft са изградени на базата на това, което компанията нарича модел Azure OpenAI. В него са използвани най-добрите модели на GPT на OpenAI и са добавени допълнителни възможности.

Тези модели на GPT осигуряват широка основа от знания. Copilot по същество се разполагат върху нея и използват частни данни на клиентите. Според служителите на Microsoft системата, естествено, има повече ограничения. Например, тя разполага само с временен достъп до вътрешни данни и ги изтрива след всяко запитване.

Как клиентите да подсказват на AI

Друг проблем за Microsoft е, че потребителите обикновено не умеят да пишат подсказки. Това са специални инструкции, които извличат максимума от моделите с изкуствен интелект и чатботовете. За това ново умение дори има специална длъжност.

"Това е Copilot, а не автопилот, трябва да работите с него", казва служител на Microsoft.

Отговорът, който инструментът за изкуствен интелект ще ви даде може да бъде толкова добър, колкото е зададеният въпрос. "Ако не зададете правилния въпрос, той все пак ще направи всичко възможно да ви даде правилния отговор и може да предположи някои неща", допълва още служителят.

Според вътрешната информация, Microsoft е наела своя партньор BrainStorm да създаде видеоклипове за обучение, за да помогне на клиентите да създадат по-добри подсказки за Copilot. Microsoft и BrainStorm отказаха да коментират този въпрос.

Някои клиенти на Microsoft дори са създали вътрешни екипи, които да помагат за обучението на служителите как да използват по най-добрия начин тези инструменти.

Джаред Спатаро заяви, че Microsoft е положила много усилия, за да осигури подкрепа за разработването на подкани в самия продукт Copilot за Microsoft 365, например с често задавани въпроси и примери за подкани.

Work Copilot vs. Web Copilot

Объркващ за клиентите е фактът, че има "работна" версия на Copilot за Microsoft 365 и "уеб" версия на инструмента.

Уеб версията генерира подобни резултати като ChatGPT и работи по сходен начин. "Работната" версия е тази, която използва вътрешни частни данни на клиентите, за да предоставя по-специфични и индивидуални отговори.

Например клиент на Microsoft може да използва уеб версията на Copilot, за да търси публично достъпна информация. След това може да премине към работната версия, за да разбере каква допълнителна информация е налична от вътрешните корпоративни данни. Въпреки това клиентите се объркват тъй като "работната" версия не дава отговори толкова бързо или изчерпателно, колкото уеб базираната.

Microsoft е предприела мерки, за да помогне на клиентите да разберат как работят тези различни предложения.

Компанията въвежда превключвател между "уеб" и "работната" версия на Copilot, за да стане ясно кой набор от данни – уеб или вътрешни файлове, съхранявани в SharePoint, се проверява, категоричен е Джаред Спатаро.