Apple може да се надява да повиши пазарния си дял в Китай, но щатската компания е изправена пред сериозна конкуренция в лицето на местния си имитатор – компанията Xiaomi, известна още като "китайския Apple”.

Компанията Xiaomi успя да се превърне в лидер по продажби на китайския пазар през второто тримесечие на годината, което я нареди на пето място като най-голям световен производител.

Делът на продажбите на компанията на китайския пазар възлиза на 14%, като изпреварва местните компании като Lenovo и Huawei, които са със значително по-големи продажби на международните пазари.

Компанията е толкова успешна, че един от моделите й - Xiaomi Redmi 1S, се превърна в четвъртия най-продаван телефон в света.

Моделът Redmi 1S е изключително популярен не само в Китай, но и в Индия, като 40 000 броя от него са продадени в рамките само на 4.2 секунди по-рано през месеца на индийския пазар.

Моделът Redmi 1S е смартфон с две сим карти, който е с 4.7-инчов дисплей, с резолюция 720 х 1 280 пиксела. Той е тънък едва 9.9 мм, като тежи 158 гр. Моделът е с чип Qualcomm Snapdragon 400, както и графичен процесор Adreno 305.

Разполага с 1 GB оперативна памет и 8 GB вътрешна памет. Задната му камера е 8 мегапиксела, а предната 1.6 мегапиксела. Батерията му е сравнително мощна – 2050 mAh.

Виж още: Най-добрите евтини смартфони през септември

Най-забелижителното в тази конфигурация обаче е нейната цена. Моделът струва малко над 150 долара (225 лева).

От Xiaomi обявиха плановете си да атакуват пазара в Северна Америка през следващата година.