Отивате на интервю за работа в 13 ч. на обяд.

След 22 ч. същата вечер получавате съобщение:

"Здравей, Тим. Аз съм Бен. Работя във Vanderbloemen. Днес не бях в офиса. Чух, че ти си бил там и всички са впечатлени от теб. Съжалявам, че не успяхме да се запознаем. Надявам се скоро да се случи".

Ще отговорите ли? И ако да – за колко време?

Вашето решение може да повлияе дали ще бъдете наети на позицията, за която сте кандидатствали.

Създател на въпросния текст е Уилям Вандерблумен, ръководител в компания за наемане на изпълнителни директори в Хюстън, разказва Business Insider.

Той използва теста за текстови съобщения след интервюта за работа за определени длъжности в собствената си компания или за работни места, където клиентите очакват от служителите да бъдат изключително отзивчиви.

Ако отговорите бързо, това може да увеличи шансовете ви да получите работата, поне при Вандерблумен, чийто екип се състои от 45 души.

Звучи достатъчно лесно.

Но съобщението е и напомняне за постоянния натиск, който кара някои работници да се откажат от културата на бързане.

Изпитанието се присъединява към групата на други нестандартни условия, целящи да помогнат да се определи дали кандидатът трябва да получи предложение. Друг пример е тестът с чаша кафе: Мениджърът по наемане на служители показва на дошлите на интервюто къде е кухнята, предлага им кафе и след това отхвърля тези, които не отсервират чашата си.

Вандерблумен отбелязва, че начинът, по който отговаряте – или не на съобщението, изпратено след края на работното време, няма да ви попречи да си намерите работа.

Според него дори отговорът в рамките на 24 часа ще изведе повечето кандидати далеч пред конкуренцията. "Ние просто сме ужасни като хора в това да отговаряме", уточнява той.

Но да върнете отговор в рамките на една минута? "Тогава си казваме: "Той може да е същият луд като нас", казва Вандерблумен. "Това нормално ли е за всяка работа? Не. Дали би работило за всяка компания? Не."

До теста се стига, след като Вандерблумен наема обещаващи хора, които обаче постигнат бързото време за обслужване на клиентите на компанията, което според него е от съществено значение. Затова решава да измерва бързината, преди да наеме служител по продажби и маркетинг.

Още преди десетилетие моли един от хората в екипа си да изпрати SMS на човек, който се е представил отлично на интервюто за работа. Колегата изпраща текста около 22:30 ч. и кандидатът отговаря веднага. Бинго.

Вандерблумен, основател и главен изпълнителен директор на Vanderbloemen Search Group, решава, че тестът може да бъде добър показател дали кандидатът ще пасне с клиент, който има бърза култура.

Той го сравнява с успешна трансплантация на орган чрез намиране на подходящи тъкани: "О, вие правите нещата така, както те. Това не е нормално, нито правилно. Но вие си пасвате."

Вандерблумен не разчита само на този тест. Веднъж, докато е в Ню Йорк, осъзнава, че няма време да стигне до кафенето, където е планирал да се срещне с кандидат за работа. Затова се свързва с него и го моли да се срещнат на друго място. Мъжът отговаря: "Не, нямам нищо против. Обичам промените." Вандерблумен е впечатлен.

Сега понякога променя мястото на интервюто 30 минути преди то да се състои, за да види как ще реагира кандидатът.

Управителят на компанията има диплома по религия и философия и твърди, че политиките му целят да предпазят служителите от необходимостта да са на работа по всяко време.

Смята, че на имейли, изпратени след края на работното време, трябва да се отговаря в рамките на 24 часа. Вечерните съобщения са рядкост, но трябва да получат отговор още същата вечер.

"Ако ви се обадя след работно време, вдигнете", препоръчва той.